OT: barveni vajicek

Neděle Duben 4 12:29:35 CEST 2021

Dobrý den,

nemohu se nepodělit o čerstvou zkušenost. Třeba mi zdejší experti na
mikrovlnnou techniku řeknou, v čem moje úvaha nefungovala.

Barvili jsme vajíčka a že prý bych tu barvu mohl trochu přihřát. Dal
jsem tedy skleničku s barvou, ale i s vajíčkem do mikrovlnky - ale jen
na chvilku. Za chvíli se ozvala rána a z mikrovlnky tekla zelená voda.
Vajíčko bouchlo tak, že rozbilo tlustostěnnou sklenici.

Otázek by tam bylo víc. Když dám přihřát talíř polívky, na vrchu se už
vaří a dole je studená. Vajíčko schované 5 cm pod hladinou se
natlakovalo a bouchlo. No dobrá, mohla do něj jít energie ze strany. Ale
tam se sice může dotýkat sklenice, ale jen bodově. Jinak je okolo něj
taky vrstva vody průměrně 1 cm tlustá. Nebo snad vajíčko pohlcuje
energii líp než voda? Jaká může být hloubka vniku mikrovln 2,4 GHz do vody?

Když už se vajíčko natlakovalo a bouchlo, kde vzalo takovou sílu, aby
rozbilo sklenici? Skořápka toho vydrží sice dost na tlak z venku, ale i
zevnitř? Nečekal bych, že tlak, který dokáže roztrhnout skořápku, s
sebou vezme i 3 mm tlusté sklo.

Anděl