OT: barveni vajicek

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Duben 4 12:35:40 CEST 2021

Že se vajíčko nikdy nemá dávat do mikrovlnky je věc známá asi tak, jako, že se tam nemá dávat dosušovat zmoklá kočka 😊

Délka vajíčka odpovídá dost přesně půlvlně 2,4 GHz, takže jsem si vždycky říkal, že to chytí nějakou správnou rezonanci a tím se v něm koncentruje energie. Ale víc jsem o tom nikdy nepřemýšlel.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Sunday, April 4, 2021 12:30 PM
To: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: barveni vajicek

Dobrý den,

nemohu se nepodělit o čerstvou zkušenost. Třeba mi zdejší experti na mikrovlnnou techniku řeknou, v čem moje úvaha nefungovala.

Barvili jsme vajíčka a že prý bych tu barvu mohl trochu přihřát. Dal jsem tedy skleničku s barvou, ale i s vajíčkem do mikrovlnky - ale jen na chvilku. Za chvíli se ozvala rána a z mikrovlnky tekla zelená voda. Vajíčko bouchlo tak, že rozbilo tlustostěnnou sklenici.

Otázek by tam bylo víc. Když dám přihřát talíř polívky, na vrchu se už vaří a dole je studená. Vajíčko schované 5 cm pod hladinou se natlakovalo a bouchlo. No dobrá, mohla do něj jít energie ze strany. Ale tam se sice může dotýkat sklenice, ale jen bodově. Jinak je okolo něj taky vrstva vody průměrně 1 cm tlustá. Nebo snad vajíčko pohlcuje energii líp než voda? Jaká může být hloubka vniku mikrovln 2,4 GHz do vody?

Když už se vajíčko natlakovalo a bouchlo, kde vzalo takovou sílu, aby rozbilo sklenici? Skořápka toho vydrží sice dost na tlak z venku, ale i zevnitř? Nečekal bych, že tlak, který dokáže roztrhnout skořápku, s sebou vezme i 3 mm tlusté sklo.

Anděl