Inspiracia pre distancnu vyuku elektroniky?

balu balu na k-net.fr
Neděle Září 20 09:56:56 CEST 2020

Dobre rano,

nie, ulohou nie je ako nejake nariadenie odrbat, ale ako maximalne
profitovat zo situacie, pred ktoru sme postaveni. Je to distancne, takze
musime ucit distancne.

Su to tretiaci v zimnom semestri, t.j. studenti, ktori prave presli
vsetkou matematikou a fyzikou a toto je prvy semester kde sa zacinaju
ucit veci 'z fachu'. Ulohou predmetu je naucit vedomosti nie len
akademicke a teoreticke, ale mame ambiciu naucit aj tych, ktori doteraz
elektroniku nerobili veci prakticke, a dolezite pre buducich
konstrukterov zariadeni. Preto sme cvicenia postavili velmi prakticke s
mnozstvom hands-on prace. Nepouzivaju hotove pripravky, ale musia si
svoje zapojenie postavit. Aj ked vidim, ze je to zle, necham ich aby im
to zhorelo (pouzivaju sa zatial len lacne operaky). Potom sa analyzuje
preco a uz to viac krat neurobia. Toto je na dialku velmi zlozite.

Vyhoda na dialku je, ze sa mozem pripojit cez vzdialenu plochu napriklad
na osciloskop a v Teams (pouzivaju na fakulte) im mozem dat kontrolu.
Takze na mojom pocitaci/osciloskope vidim niekolko kurzorov od studentov
a mozem ich nechat pracovat s pristrojom aj ked oni su na Slovensku a ja
v Zeneve. Tieto temy sa budu preberat ale az neskor (digitalne
osciloskopy, logicke analyzery, spektralne analyzatory, vektorove
analyzatory sieti). Na to uz mam vymyslenych par cviceni. Nakoniec to
som uz mal ako beznu sucast vyuky, robili merania na ultradrahych
pristrojoch u nas v praci cez remote desktop z fakulty. Ten moment ked
im vyjde vysledok merania 2 megawatty, zacnu nad tym rozmyslat, ze to je
nejak vela a hladat chybu, nakoniec dojdu k tomu, ze chyba tam asi nie
je, spytaju sa ze to fakt? Ked poviem, ze ano, tak ten moment uvedomenia
naozaj stoji za to :-)

Ku tym operakom je to ale komplikovane, ako som spominal hladam nejaku
dalsiu inspiraciu...

b.