<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p>Dobre rano,</p>
<p>nie, ulohou nie je ako nejake nariadenie odrbat, ale ako
maximalne profitovat zo situacie, pred ktoru sme postaveni. Je to
distancne, takze musime ucit distancne. <br>
</p>
<p>Su to tretiaci v zimnom semestri, t.j. studenti, ktori prave
presli vsetkou matematikou a fyzikou a toto je prvy semester kde
sa zacinaju ucit veci 'z fachu'. Ulohou predmetu je naucit
vedomosti nie len akademicke a teoreticke, ale mame ambiciu naucit
aj tych, ktori doteraz elektroniku nerobili veci prakticke, a
dolezite pre buducich konstrukterov zariadeni. Preto sme cvicenia
postavili velmi prakticke s mnozstvom hands-on prace. Nepouzivaju
hotove pripravky, ale musia si svoje zapojenie postavit. Aj ked
vidim, ze je to zle, necham ich aby im to zhorelo (pouzivaju sa
zatial len lacne operaky). Potom sa analyzuje preco a uz to viac
krat neurobia. Toto je na dialku velmi zlozite.<br>
</p>
<p>Vyhoda na dialku je, ze sa mozem pripojit cez vzdialenu plochu
napriklad na osciloskop a v Teams (pouzivaju na fakulte) im mozem
dat kontrolu. Takze na mojom pocitaci/osciloskope vidim niekolko
kurzorov od studentov a mozem ich nechat pracovat s pristrojom aj
ked oni su na Slovensku a ja v Zeneve. Tieto temy sa budu preberat
ale az neskor (digitalne osciloskopy, logicke analyzery,
spektralne analyzatory, vektorove analyzatory sieti). Na to uz mam
vymyslenych par cviceni. Nakoniec to som uz mal ako beznu sucast
vyuky, robili merania na ultradrahych pristrojoch u nas v praci
cez remote desktop z fakulty. Ten moment ked im vyjde vysledok
merania 2 megawatty, zacnu nad tym rozmyslat, ze to je nejak vela
a hladat chybu, nakoniec dojdu k tomu, ze chyba tam asi nie je,
spytaju sa ze to fakt? Ked poviem, ze ano, tak ten moment
uvedomenia naozaj stoji za to :-)<br>
</p>
<p>Ku tym operakom je to ale komplikovane, ako som spominal hladam
nejaku dalsiu inspiraciu...</p>
<p>b.</p>
<p><br>
</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">On 20/09/2020 08:20, Karel M wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAN7Z6qLMVu6vy0MVBefNZnA=NYB7Anw5kOf5bg28J7agiFWaBQ@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">Zdravím,
<div><span
style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center">v
Praze je ten zákaz koncipován takto:</span></div>
<div><span
style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center"><br>
</span></div>
<div><span
style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center">Zákaz
přítomnosti studentů na pražských vysokých školách platný od
pondělí 21. září se podle nařízení hygieniků nevztahuje na
zkoušení do 10 lidí, laboratorní, experimentální a uměleckou
práci do 15 lidí a praktickou výuku. Možné jsou také
individuální konzultace a návštěvy studoven a knihoven.</span></div>
<div><span
style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center"><br>
</span></div>
<div><span
style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center">Nemáte
to podobné?</span></div>
<div><span
style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center"><br>
</span></div>
<div><span
style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center">A
mimochodem ta věta "</span>sa snazime robit veci, ktore budu
neskor ako inzinieri navrhari potrebovat" </div>
<div>ve spojitosti s "Je to uvod pre tych, ktori o elektronike
zatial nevedia" a "Doma/na internate si nic nepostavia ani
neodmeraju"</div>
<div>je tak nějak naivní...</div>
<div>Protože praxe a životní zkušenost říká, že pokud
vystudovaný ing. je navrhář, tak se tomu věnoval aktivně i
mimo školu, tudíž určitě má nějaké zázemí.</div>
<div>Nevím jak teď, ale dřív většina vystudovaných ing. elektro
pak žádné návrháře nedělala, už jen z finančních důvodů.</div>
<div><br>
</div>
<div>Karel</div>
<div><br>
</div>
<div><span
style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center"><br>
</span></div>
<br>
</div>
</blockquote>
</body>
</html>