Re: Krabičky na elektroniku - rušení

balu balu na k-net.fr
Pondělí Září 14 22:11:02 CEST 2020

ja by som pod bastlenie zaradil vsetko, co cloveku urobi radost.

Niekedy mam chut vymyslet a vyrobit nieco ultra sofistikovane, ako
napriklad ten merac stability atomovych hodin. Navrhol som asi 6 roznych
verzii, od cisto analogovej so zmiesavacmi, cez digitalne s diskretnou
logikou, az po finalny produkt, kde som zrecykloval dosku s FPGA z LHC a
napisal do toho firmware. Pri kazdom som sa nieco nove naucil a
navrhovat kazdu verziu, aj ked sa zrealizoval len prototyp, alebo vobec
nic ma velmi bavilo.

Niekedy mi uz neustale vymyslanie konceptov lezie hore krkom a mam zase
chut urobit nieco manualne. A bavi ma ked mozem zakablovat 150 relatok,
alebo zapajkovat 100 integrovanych obvodov. Po vikende je hotovo a mozem
zase vymyslat zlozite koncepty za peniaze europskych danovych poplatnikov.

A niekedy len navrhnem, ale nikdy sa nezrealizuje. Ako napriklad
kalibrator DC/AC velicin s 1ppm presnostou. Tiez sa pri tom clovek vela
nauci, ale nemam na to uplatnenie, takze sa do vyroby ani nedostal.

Ano, mohol som si kupit hotovy modul, alebo len suciastky, alebo ten
rezistor vyrobit, alebo ist vytazit medenu rudu a odliat si vlastne
draty. Kym mi to urobi radost, tak je to bastlenie. Niekto si nevie
vytazit rudu a odliat draty, tak si ich musi kupit. Niekto nevie ako
funguje tranzistor, tak si musi kupit modul z ciny. Ale ked mu to potom
zalieva kvety, tak mu to urobilo radost. Aj ked mne sa to nemusi pacit,
lebo ja si predsa najprv vytazim med a vycistim kremik :-)

b.