Re: ARMové multimedia krabièky - bylo NETFLIX - krabicka s dalkacem ?

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Září 10 12:14:06 CEST 2020

Včera jsem úspěšně provedl první krok. Po x hodinách jsem nainstaloval
ovladače Panfrost do systému. V podstatě, když člověk ví jak tak je to
otázka chvilky jak to tak bývá, ale trvalo mi to snad dva nebo tři
dny.

Mám OPi3 s H6 procesorem. Je tam grafika Mali T720 takže jsou nutné
ovladače "Panfrost". Pokud máte Mali 400/450 musí se prý použít
ovladače "Lima", ale postup neznám.

Pro Panfrost jsem tedy postupoval dle návodu uvedeného zde (meson jsem
stáhl aktuální tj. 55.1-1):
https://forum.armbian.com/topic/11334-build-armbian-with-panfrost/

Způsobů jak je tam dostat je několik. Od ruční kompilace příkaz po
příkazu po hotový script (který příkazy postupně provede, ale zase
nevíte co to dělá) nebo je možnost stáhnout už hotové balíčky (to jsem
zkoušel jako první, ale po instalaci se nic nedělo). Osvědčila se mi
ruční kompilace (samozřejmě je tam pár špeků).

Nejdříve je nutné si připravit prostředí. Musí se překompilovat Kernel
(nebo rovnou vytvořit Armbian IMG soubor).

Parametr CONFIG_DRM_PANFROST musí být "Y". Toto můžete zkontrolovat příkazem:
grep PANFROST /boot/config-xxxx

Pokud je "M" což je v defaultu tak další kroky ani nemusíte dělat,
protože nebudou mít žádný efekt. Takže rozjet virtuál s Ubuntu 20.04
(doporučená verze) připravit si to a po bootu z SD následně
zkontrolovat.

Dále postupovat dle návodu v odkazu výše.

Po úspěšné instalaci musíte vidět ovladače Panfrost ve výpisu:
glxinfo | grep ":"
OpenGL renderer string: Mali T720 (Panfrost)

Důležité asi je nastavit max_freq a min_freq na stejnou hodnotu jinak
je systém nestabilní a grafika po chvilce "spadne" (což se mi dělo a
po tomto nastavení se zdá stabilní).
https://forum.armbian.com/topic/12516-unable-to-make-panfrost-work-on-h6/page/3
Příspěvek s příkazem "cd
/sys/devices/platform/soc/1800000.gpu/devfreq/1800000.gpu/"
změna "echo userspace > governor" nevím co dělá...

A tím jsem zatím skončil.
- Práce v systému je rychlejší (přetahování okna, zmenšování/zvětšování).
- KODI funguje tak napůl. Po spuštění už nezatěžuje procesor na 100%,
ale na jednotky procent a ovládání už je docela OK (není tak rychlé
jako u LibreELEC je o chlup pomalejší, ale už je to použitelný).
Bohužel akcelerace videa nefunguje.
- VLC, akcelerace videa nefunguje
- Chromium - stránka se zobrazí jako kdyby byla v 265 barvách (dithering).

Takže tam asi bude ještě nějaká bota (možná nabootovat LibreELEC a
nějaké věci porovna, když už vím zhruba kde a co). Testy glxgears
dávají pořád cca 30fps (nebo 60 už nevím, ale co jsem viděl obrázky a
komentáře tak by to mělo být cca 160fps).

Ještě prověřím toto.
https://forum.armbian.com/topic/14767-problem-with-panfrost/

Dále vyzkouším překompilovat meson a ještě povolit "egl". Při
kompilaci meson v prvním odkazu není povolen "egl" a asi v šestém
příspěvku od spoda na první stránce je jak egl povolit.