Re: ARMové multimedia krabièky - bylo NETFLIX - krabicka s dalkacem ?

Martin Hanek martin na hanek.net
Pondělí Září 7 07:46:04 CEST 2020

Dne 06.09.2020 v 22:50 Petr Labaj napsal(a):
> No, myslím, že s HW akcelerací videa a kodeků pod Windows to zase není
> taková sláva. Tam se využívá hrubého výkonu, který je na tom PC hodně
> výš než na OPi.
> Pokud jede to akcelerované přehrávání videa na OPi, tak i hodně
> náročné video vytíží procesor na jednotky procent. To samé video na
> mnohem výkonnějším PC sežere skoro celý procesor.
Asi jak kdy. Před časem jsem tu popisoval zkušenosti se Zboxem ID-41.
Nejméně jej vytěžovalo přehrávání Youtube na Win10 s Edge (ještě tím
starým, co nemělo Chromium jádro). S Firexoxem jelo CPU skoro naplno.
Pak jsem zkoušel Ubuntu a Manjaro, nakonec tam zůstalo Manjaro a
nesvobodné ovladače grafiky. Pro přehrávání videa z Youtube to jelo na
hraně, až mě nakonec děcka donutily to PC vyměnit. Kodi fungovalo ještě
jakžtakž v pohodě, že se to nekousalo.

> Ale proč nejede ta akcelerace v distribucích hlavního proudu taky moc
> nechápu. Hoši, co stojí za LibreELEC, zřejmě nějak reverzovali
> možnosti toho GPU, protože dokumentace myslím není obecně dostupná.
> Ale stejně bych čekal, že to uvolní pod nějakou rozumnou licencí. Ale
> zřejmě ne. A je to hodně škoda.
K těm Allwinerum na Orange Pi podle všeho není žádná dokumentace a
zdrojáky, jen nějaké bloby, proto se to na domácí multimediální krabičky
moc nepoužívá. Jsou a s tím akorát problémy, jak jste tu taky popsal.
Takže to používají jen těžcí fanoušci a hračičkové. Když to porovnám s
RPi, kde jsem to před pár roky nainstaloval a od té doby to jede...