Solary

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pátek Září 4 09:58:21 CEST 2020

Odpovědi v textu.

S pozdravem Ing. Jan Půhoný

Spolehlivý obchod s elektronikou
https://www.puhy.cz

Připojení k internetu v Chocni a okolí
http://www.puhy.net

pá 4. 9. 2020 v 9:14 odesílatel pm <konference na komfi.cz> napsal:

> Zdravim,
>
>     casto se tu resi solarni panely, ale diskuse vychazi jiz z pokrocilych
> znalosti a ty zakladni se berou jako samozrejmost, poradite ?
>
>     1) jak byva zpravidla pripojen 1f menic do site ?
>          a) paralelne k elektroinstalaci  tak ze proud muze na obe stany ?
>          b) je v ceste a napaji jen to co je za menicem ?

Paralelně k instalaci.

>     2) jak se zajistuje to, abych nedodaval prebytecnou energii do site ?

Modernější měniče mají měřicí cívky na přívodu a regulují výkon tak aby
nebyl přetok. Nebo zařízení jako wattrouter, případně hipíci to dělají
proudovým relé a odpínáním panelů, případně měniče od sítě.

Je potřeba si uvědomit, že s normálním dnes osazovaným elektroměrem vše co
vyteče ven zaplatíte jako spotřebu a ještě za to hrozí pokuta.

>     3) jak je mozne fungovat v ostrovnim rezimu pri vypadku site ?

Možné to je, musí se fyzicky odpojit od sítě alespoň stykačem a pak najede.
Umí to je některé měniče a to zapojení není úplně triviální.

>     4) jak se pri vypadku site odpinaji spotrebice ktere uz z menice
> neutahnu ?

Řeší se to tak, že měnič nebo jeho příslušenství má  výstup backup, kde
jsou připojeny jen některé okruhy, typicky světla atd, které to normálně
utáhne.

>     5) mate nejaky osvedceny system, ktery byste doporucili ?

Mám doma RCT Power Storage 6.0 + baterka a k tomu power switch a backup
modul. A na přetoky wattrouter do bojleru. Přetoky mám ale povolené.
Funguje to hezky.