RE: Výroba vysokoohmového sluchátka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Říjen 10 17:49:08 CEST 2020

Oproti dynamickému systému, založenému na pohybu vodiče v magnetickém poli, je výhoda ve fyzické realizovatelnosti. Několikakiloohmová cívka je do mezery rozumně velkého magnetu moc velká a na spojení s membránou těžká.

Těch „náhradních“ řešení, kde se cívka ani magnet nehýbou je více, o tom samozřejmě vím. Ale ta klasická konstrukce vysokoohmového sluchátka mi přijde nejjednodušší. Minimalistická varianta je PET destička s nalepeným plíškem a u toho vnitřnosti z polarizovaného relé – tam ale předpokládám moc vysokou cenu.

PH

Od: Lubor Otta
Já se zase zamýšlím nad tím, zda má tento elektromagnetický sytém (pomíjím jeho nelinearitu) lepší účinnost než systém dynamický, při stejné indukci v mezeře. Co se linearity týče je to telefonní sluchátko mnohem lepší, jsou tam dva magnety a dvě mezery.
A ještě perlička, jako dítě jsem vlastnil elektromagnetický reproduktor. Byl tam podkovový magnet, kmitající jazýček, a na jazýčku byl kuželový držák papírové  kuželové ozvučnice. A mělo to i knoflík- šroub s jemným závitem na nastavení polohy jazýčku. Když už PH uvažuje o té jiné membráně než z oceli.