RE: Výroba vysokoohmového sluchátka

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Říjen 10 17:16:38 CEST 2020

Já se zase zamýšlím nad tím, zda má tento elektromagnetický sytém (pomíjím jeho nelinearitu) lepší účinnost než systém dynamický, při stejné indukci v mezeře. Co se linearity týče je to telefonní sluchátko mnohem lepší, jsou tam dva magnety a dvě mezery.
A ještě perlička, jako dítě jsem vlastnil elektromagnetický reproduktor. Byl tam podkovový magnet, kmitající jazýček, a na jazýčku byl kuželový držák papírové  kuželové ozvučnice. A mělo to i knoflík- šroub s jemným závitem na nastavení polohy jazýčku. Když už PH uvažuje o té jiné membráně než z oceli.
Lubor