Re: Výroba vysokoohmového sluchátka

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Říjen 9 21:43:44 CEST 2020

To mě napadlo už dřív (té vložce chybí jen ozvučnice, resp. tlaková
komůrka), ale navinout cca 2k závitů na ty cívky drátem nula nula nic
nebude úplně triviální...

Navíc ty rozebírací (se závitem, FE 562 00) už jsou taky bazarová
záležitost, pak se začaly dělat a stále jsou k mání "zapertlované"
(třeba 3FE 562 06), kde už je demontáž napůl destruktivní a kus stojí
přes stovku...

Mimochodem: FE 562 00 (2x27 Ohm) má cívky s 900 záv. prům. 0,132 CuS
(celková indukčnost sluchátka je cca 42 mH při 1 kHz v sestaveném
stavu), takže by to chtělo podstatně víc (cca 4x) závitů tenčího drátu...

Já bych zůstal u té cívky z relé s výhradami, které už jsem napsal.
Snažil bych se alespoň rámcově dodržet celkovou indukčnost (ať už to
bude jedna nebo dvě cívky) okolo minule uvedených 700 mH, aby to bylo
srovnatelné se std. vysokoohmovým sluchátkem.

Ale pokud některé dítě umí cívku navinout....proč ne. Jen bych považoval
za kontraproduktivní to dělat za ně.

--
Jirka