OT: motor sekačky

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Pátek Říjen 9 23:39:14 CEST 2020

Hezký večer,

nedávno se tu probíraly motory k sekačkám, tak si dovolím dotaz.
Mám jednu již poměrně stařičkou sekačku s motorem Briggs&Stratton 450.
Nedávno, začal motor zlobit. Bohužel jsem u toho v tu dobu nebyl, takže
úplně nevím, co tomu předcházelo. Prý byl problém se startováním a teď
nejde do otáček a poměrně kouří. Já problém se startem nemám a startuje
většinou na první pokus. Při prvním startu naběhne celkem normálně a po
chvíli otáčky spadnou. Svíčka je po chvíli černá. Řekl bych, že pálí
dobře, když oddálím fajfku i nějakých 5mm, pořád jede. Pro jistotu jsem
zkoušel i novou svíčku, ale beze změny. Vzduchový filtr jsem čistil.
Zkoušel jsem rozebrat a vyčistit i palivový systém, také nepomohlo,
nevím však zda jsem něco neopomenul. V karburátoru je nějaká membrána,
netuším, zda nemůže být problém v ní, ale změna byla celkem náhlá, takže
bych to tomu nepřisuzoval.  Je to jako by byla špatná směs. Před časem
jsem zaznamenal zlepšení, když jsem sekačku nahnul na bok. V nádrži již
nebylo moc benzínu a motor pak jel celkem normálně až do doplnění
nádrže. Z toho bych soudil, že by někde mohl být stále někde nějaký
binec. Dnes podobný případ, chod motoru se trochu zlepšil po postavení
sekačky "na zadní" při poloprázdné nádrži. Po dolití se už nedala
použít. Ty změny polohy mají sice také vliv na odstředivou regulaci, ale
spíše bych to viděl na palivovou cestu. Nevěděl by někdo, prosím, na co
se zaměřit.

Díky EH