Re: Regulátor asynchronního ovládaný rs485

Čtvrtek Říjen 8 09:47:19 CEST 2020

Táta se živil opravami spotřební elektroniky, než šel do důchodu,
resp. se tím jako pr-duch přiživuje do dnes.

Kdysi mu dal někdo něco do opravy a motal se v kruhu, vyměnil spálené
součástky, pak to zapnul a znova se zablesklo. A takhle víckrát za
sebou. Takže v tom měl dost peněz a výsledek nepřicházel, nevím už jak
to dopadlo, možná nakonec hodil ručník do ringu, zařízení vrátil jako
neopravitelné a odepsal ztráty.

Většinou samozřejmě úspěchy měl, pást na louce jsme se nemuseli.

Jinak jsem si zapamatoval, co mi řekli kdysi (asi tak před 20 lety) v
první práci - když můžeš něco koupit, tak to kup, je to levnější než
to vyrábět sám. To se týkalo komponent do rozvaděče, vlastně v té
firmě přežíval dlouho speciální napájecí zdroj pro proudové smyčky
4-20mA, byl to nějaký vlastní vývoj, drželi se toho jak hovno košile,
s IO L200, jako funčně super, ale to bylo pokaždé nechat leptat DPS,
pak to pájet, montovat krabičku, zkoušet, snad k tomu byl i nějaký
zkušební protokol (napájení bylo 230VAC). Pozdějc jsme to nahradili
něčím od Aximy nebo Rawetu. Další příklad byl vyráběný převodník na
měření DC proudu, byl v tom nějaký sensor honneywell, vyžadoval
zvláštní napájení symetrických +-15V; opět, šlo to nahradit hotovým
převodníkem třeba od Rawetu, který měl napájení 24VDC, jako všechny
obvody v rozvaděči. Firmu prapůvodně založili nějací Tesláci, takže na
tohleto bastlení byli zvyklí.

Jenže ta doba už je pryč. Dneska už ani DC/DC měnič nelepíte z
tlumivek, elytů a LM2575, ale koupíte hotový modul.

Pavel Kadečka.