Re: [OT] Centrální vysavač Re: [OT] roboticky vysavac

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Říjen 6 09:15:52 CEST 2020

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 6. 10. 2020 7:50:45
Předmět: [OT] Centrální vysavač Re: [OT] roboticky vysavac

> Všichni tu mluvili o pozitivech a sociálních jistotách.  Já jsem slyšel story, když
> vysajete ponožku a ona se někde zašlehne  - ideálně v nějakém ohybu.

To jsou zase story. Zhruba podle písničky "kdo má pojistky námi předepsané..."
Už tady včera zaznělo, že existují pravidla pro tvorbu potrubí. Jedno z těch pravidel říká, že hned ve zdi jako součást zásuvky je ohyb (koleno) s nejmenším poloměrem ohybu a nejmenším průměrem trubky. Tím pádem co projde prvním kolenem, projde až do vysavače.

> A osobně by mě zajímalo, jak je to s vodou... co když nasaju vodu? Dejme tomu, že
> je na to centrální vysavač stavěný, ale zbytky vody v trubkách + usazený prach....?

Existují instalace pro vodní vysávání a pro suchá vysávání. Kdo si pořídí přísně suchou variantu a začne s ní vysávat mokrou podlahu, asi narazí na problém.
Co se děje v podrubí je zhruba stejné, jako to, co se děje v kanalizačním potrubí, jen s tím rozdílem, že ve vysavačovém se netahá tolik mastnoty, která by se usazovala.
Mimochodem - trubky jsou uvnitř jako náhodou velmi hladké.