Re: funkce zapojeni ultrazvukoveho dalkomeru z lego nxt

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Čtvrtek Říjen 1 16:42:54 CEST 2020

díky oběma za odpovědi.

jsem se na to podíval osciloskopem abych měl nějaké screenshoty a amplituda signálu na příjimacím piezoměniči je vyšší než jsem čekal 50-200mVpp
přesná funkce té zpětné vazby je mi stále záhadou .. vzhledem k té relativně dlouhé časové konstantě by to mohlo zmenšovat zesílení když je cíl blízko a odraz silný..,?

screenshoty (vysílaný signál, červeně napětí na bázi Q6a, zeleně signál na příjimacím piezo, modře výstup za tvarovačem..)

https://ibb.co/sJ4mbZx
https://ibb.co/xqWrzhB

v.

> Od: "Petr Zapadlo" <zapik na email.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 01.10.2020 13:25
> Předmět: Re: funkce zapojeni ultrazvukoveho dalkomeru z lego nxt

Zdravím,

 podle mě Q6A rozpojuje zpětnou vazbu - podle mě ja ta vazba spíše záporná .

 Vysílací signál otvírá Q6B, který má v kolektoru RC článek R10-C19 a
 vybíjí tak C19. Takže první impulz do vysílače uzavře přijímač na dobu
 časové konstanty R10C19. (Každý další pulz toto prodlužuje)

 petr