Bezolovo pro rucni pajeni?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Listopad 21 22:55:21 CET 2020

Pájím v grilu, profil na SnBi se jmenuje Toast, na Sn Steak soar a na SnPb něco mezi:-)

Naskládám desky, zavřu, zapnu a po asi minutě kouknu teploměrem. Po pár kouknutích zjistím, že je nahoře i dole většinou kolem 120 (budu-li toho brzy pájet víc, zapamatuju si výsledný čas), tak to vypnu a nechám čekat zas asi minutu, přičemž v půli času ještě zas asi na 15 s pustím. Po skončení tý minuty zapnu a čekám až gril cvakne, což je u „toast“ asi při 200-210. Vypnu, počkám 20 s, pootevřu, zkouknu desky teploměrem, jestli je všude přes 180, otevřu pořádně a vyndavám desky ven (velkou pinzetou našoupnu na lopatku dodanou s grilem, pak sesunu vedle na indukční vařič). Před sundáním ještě kontroluju, jestli je všechno jak má bejt, případně rychle jemnou pinzetou posunu, dokud to jde.

Ale třeba masivní konektory se mi špatně prohřívaj, takže je pak potřeba je projet horkovzduchem. Na běžný věci ten gril stačí.

PH

Od: Petr Labaj
Jaký prosím používáte na tu pastu teplotní profil?
Já ji mám taky (nevím, jestli originál Mechanic nebo fake). A dělá mi to
dost hnusné spoje. Aby to bylo trochu pěkné lesklé, tak musím teplotu
vyšponovat skoro stejně jako ne běžnou PbSn. A navíc to nechat dost
dlouho na teplotě někde 120-140C.

To výrazné snížení teploty tání při kontaminaci olovem jsem v praxi
nezaznamenal.
Nakonec by se to dalo snadno zkusit smícháním pasty Sn42Bi58 + Sn63Pb37.
Pokud by pak skutečně stačila tak nízká teplota, bylo by to pro některé
aplikace velmi vhodné. A určitě by to někdo v takově směsi rovnou prodával.