Re: vrtání závitu (strojní závitník) bylo Re: závit do chladiče

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Úterý Listopad 17 12:07:27 CET 2020

Já mám Frézku BF20. Dám ji na nejnižší otáčky a bez problémů řežu závity
i do oceli. Samozřejmě díra musí být průchozí. Pak dám obrácené otáčky a
závitník vytočím ven. Ušetří to spoustu práce. Ale pozor - obrobek MUSÍ
být upnutý ve svěráku. V ruce to neudržíte aby se to nehlo. Pokud
potřebujete řezat z ruky tak radši AKU vrtačkou. Tou jsem taky v
poslední době nařezal pár závitů. Není s tím problém.
Používám takové ty kroucené strojní závitníky. Na mazání používám
speciální řezný olej MWF. Používám ho na všechny materiály i na hliník a
mosaz. U malých průměrů je nutné být opatrný, ale M6 nebude problém.

     Martin.