Zakaz spalovacich motoru

Pondělí Listopad 16 11:56:03 CET 2020

Tak samosřejmě je dobré, že těch možností dnes máme víc. I včetně LED
žárovek, které odcházejí částečně proto, že jsou blbě udělané (typicky
levná Čína, místo napájecího měniče napájení přes předřadný kondenzátor)
a částečně proto, že lidi chtějí velký výkon a pak to dají do uzavřeného
svítidla, kde se ledky nechladí ... a na tohle je nikdo v návodu
neupozorní. To jen k té laické výměně žárovek.
V baráku (novostavba) mám všude 20W LED moduly s velkýma Al chladičema
ve stropě nad sádrokartonem. Jsou v tom úplně první ledky, které Osram
dělal s CRI>95. Nechal jsem si udělat Al tišťáky a sám jsem si to
osadil. Ani napájení nemám na 230V. Abych to moh kombinovat s baterkou a
se solárem (obojí je teď odpojené), mám tam z centrálního zdroje 36V DC.
Ledky mají pod 50 st.C, provozuju to už 5 let a zatím neodešla ani
jedna. S měničema úplně první verze jsem problémy měl, ale co jsem to
vychytal, taky neodešlo nic.
Takže ano, LED svítidlo s dobře vyřešeným chlazením je jednoznačně dobrá
volba. Pro toho, komu se líbí jeho starý lustr, jsou určené LED žárovky.
Při jejich použití je ale potřeba přemýšlet a pak vydrží.

Anděl