Zakaz spalovacich motoru

Pondělí Listopad 16 11:29:17 CET 2020

po 16. 11. 2020 v 10:32 odesílatel Dodo Racek <dodoracek na gmail.com> napsal:
> V tomto pripade som celkom rad a som priaznivcom riesenia, ked pri poruche je mozna jednoducha vymena aj nekvalifikovanym uzivatelom.
> "ziarovku", teda ziarovku, usporku, LED ziarovku, v nejakej standardizovanej patici E27,E14,GU10, ...  dokaze vymenit aj moja zena, rodicia, ... obycajne aj bez akehokolvek nastroja a bez dalsich znalosti.

Přesně tak.

> Reklamne materialy o tom, ze riesenie s LED-kami (xzy tisic hodin) ma prezije nechajme tym, co zeru seno...
> Cim viacej suciastok ma funkcny modul (elektricky, mechanicky, spolocensky ... ), tym je jeho spolahlivost nizsia
> ( pravdepodobnost a statistika ignoruju politikov, vlady, predajcov, marketing, ...  a ziju si svojimi zakonmi )

Musím říct, že oproti klasickým žárovkám jsou úsporky (=zářivky se
závitem žárovky) i LEDžárovky (=LED se závitem žárovky) spolehlivější,
alespoň podle mých zkušeností. Ale samozřejmě nejsou na věky, jednou
jsem opravoval LEDkovou žárovku, po sundání té krycí mléčné polokoule
byla vidět závada na první pohled, špatný spoj u jedné LEDky, tak jsem
to propájel cínem. A pokud jde o ty zářivkové úsporky, měl jsem teď v
ruce dvě, které sice elektricky fungují, ale mechanicky se rozpadly,
ten plast byl na jedné už úplně rozdrobený na prach (takže trubice
visela už jen na drátkách) a na druhé zkřehlý jak cukr. Opravil jsem
obě izolačkou, takže snad ještě někde doslouží (ale mají dost hnusné
studené světlo).

P.K.