Zakaz spalovacich motoru

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pondělí Listopad 16 13:59:24 CET 2020

Netvrdim, ze neexistuju ine riesenia.
komercne, alebo hobby, samo-domo,  jednoduhsie, ci zlozitejsie...

Len som sa zamyslal, ze som rad, ze su vhodne riesenia aj pre pripady, ked
napr:
- nie som prevadzkovatel riesenia ( nechcel by som, aby ma zakaznici
volali, aby som hned prisiel, lebo im nesvieti svetlo... a nedokazem to
opravit za 2 minuty, ako to robili ich rodicia pri vymene ziarovky... )
- prevadzkovatel riesenia je (stovky) km daleko ( dodavatelsky, rodicia,
rodina, ... )
- prevadzkovatel si spomenie po mnohych rokoch, kto to robil a zavola na
servis ( v  naj(ne)vhodnejsom case - teda presne vo chvili, ked zisti, ze
sa nieco pokazilo... naozaj netusim, co som montoval pred X rokmi, ked si
to zakaznik vybral ... a neviem prist ako pionier :vzdy pripraveny:,
nehovoriac, ze zistim, ze po mne to niekto prerabal a niektore zapojenia
maju daleko od noriem, ci bezpecnosti ... )
- som prevadzkovatel riesenia, riesenie mam doma, ale ja v problematickej
chvili som niekde inde ( sluzobna cesta v republike, alebo v zahranici,
navrat radovo v dnoch az tyzdnoch ... )

< Recnicke otazky, takto premyslam ja  - necakam odpoved  >
Dokaze zena vysvetlit nejakemu elektrikarovi, co ma spravit, aby to znovu
svietilo, fungovalo, ked nebudem doma? Niektore nesvietiace svetla irituju
omnoho viacej ako ine, podobne aj s inymi spotrebicmi, alebo rieseniami.
Najde nahradny modul vo mojich veciach ? ( u mna urcite nie, aj keby som ju
telefonicky navigoval )
Dal by som taketo riesenie napr. rodicom, zakaznikovi 400 km daleko? Pri
poruche tam hned budem musiet bezat, alebo ich nechat par dni az tyzdnov
bez svetla, alebo inej funkcionality ?
< /Recnicke otazky, takto premyslam ja  - necakam odpoved  >

Rovnako nie som priaznivcom super domacej automatizacie... Mechanicky
vypinac prezije burku s velkou pravdepodobnostou a vymeni ho priemerny
chlap so skrutkovacom aj bez velkeho elektrovzdelania.
Elektronice-super-inteligentno-programovatelno-domaco-automatizacno-mobilovo-internetove
riesenia  ... stoja radovo viacej a sfunkcnenie je servisny zasah ...
niekedy aj na niekolko dni ( bez svetla a zasuviek, ...  v celom dome ?
;-),

Konkretny pripad z dediny u rodicov:
Potom, co dodavatel elektiny robil upravy na rozvodoch a nepripojil
(nedostatocne pripojil) PEN, ten odpadol na privode na ulicu a co cert
nechcel, sustava nebola vyvazena a umely "PEN", vytvoreny spotrebicmi za
rozpojenym bodom uplaval k jednej faze a "odplaval" od dalsich 2, kde bolo
cez 300V ...
Zalovali sme dodavatela spolocnou zalobou, kedze poodchadzalo na ulici vela
zariadeni v zaujimavej celkovej vyske (trvalo - dlhodobo pripojene
spotrebice -> svetla, audio, video technika, TV, SAT, pocitace,
mikrovlnky,  chladnicky, rury, cerpadla ... ale aj obcasne pripajane
spotrebice, ako napr. vysavace, ... )
Moderne veci maju riadenia, displaye hodinky, ... niekde zabrali prepatove
ochrany, vacsinou v rozvadzacoch nie, ulica su domy zo 60-70-tych rokov
minuleho storocia, rozvody aj v domoch TNC.
napr. starym chladnickam, ked nezapol motor, alebo stare rury s
mechanickymi vackovymi prepinacmi a termostatom prezili bez problemov ...
tam sa "nemalo co pokazit"
Otec sa isiel spytat monterov, preco je jeden drot na zemi a nie na stlpe,
ako ostatne, este ze si to nafotil, zastihol ich na vedlajsej ulici.
Ludia potupne menili poistky a zistovali, co im poodchadzalo.
Nakoniec to skoncilo tak, ze si ludia mali dat poopravovat spotrebice a
spravca rozvodov preplacal opravy.

Treba si len uvedomit, ze je aj iny svet, ako "ja si to viem spravit doma
sam..."
Moznost vyberu je dobra vec.

Dodo

po 16. 11. 2020 o 11:56 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
napísal(a):