Zakaz spalovacich motoru
Standa Palas
stpalas na volny.cz
Neděle Listopad 15 22:24:43 CET 2020
V podstatě s Vámi souhlasím. Dnešní E auta opravdu zatím nejsou nic moc.
Jenže asi moc dalších cest není. Na spalováku se toho už moc vymyslet
nedá, má za sebou přes sto let vývoje a taky to není nic moc. Buď se
kapacita baterií navýší, nebo si zvykneme dobíjet častěji, nebo se taky
třeba elektromobily nakonec neprosadí a vývoj půjde jinudy. Co já vím.
S.P.
Dne 15.11.2020 v 22:05 Petr Zapadlo napsal(a):
>
> No, já nevím.
>
> Měli jsme na firmě zapůjčenou nějakou Teslu - krásná hračka, ale dojet
> v zimě do (z Ostravy) Prahy byl dost adrenalinový zážitek - zvýšený
> valivý odpor v marastu a hlavně topení zkrátilo dojezd tak že se po
> cestě muselo nabíjet.
>
> Jsem jachtař - vozím okruhové plachetnice na vozíku za autem. Teď mám
> Mazdu 5 na plyn, normální provozní spotřeba cca 8l plynu na 100. Ale s
> plným autem a vozíkem s loděmi spotřeba letí na dvojnásobek. takže
> když jedeme v létě jachtit do polska (cca 800km) tak se dojezd na
> jedno nabití zkrátí tak, že budu muset minimálně 3x nabíjet. A nemůže
> to být takové to "rychlo došťouchnutí" ale pěkně do plna - tedy zhruba
> aspoň 2 hodiny. Představa že se cesta prodlouží o 6 hodin ve mě
> nevyvolává žádné velké nadšení.
>
> Elektro auto já osobně nepovažuju budoucí směr - vemte si, že
> elektroauta jsou vývojově stejně stará jako spalovací a přesto žádný
> zázrak. Ano, dovedu si představit, že jako rodina vlastníme malé
> autíčko na elektřinu které se používá jako "mhd" a nákupní taška, ale
> rozhodně ne za cenu přes půl mega.
>
> Petr
>
>
> Dne 15. 11. 20 v 21:50 Standa Palas napsal(a):
>> Dobrý den
>>
>> Myslím, že auta na elektřinu nejsou špatná cesta. Jestli se podaří
>> zlevnit baterie, tak po spalovácích ani pes neštěkne. Auto kde
>> nemusím měnit olej, nemá spojku , převodovku, výfuk, žádné filtry
>> DPF, vodní chlazení, se mi zamlouvá. Jednoduché auto s motory přímo v
>> nábojích kol a baterií pod podlahou. Trochu větší elektrokolo. Víc
>> moc netřeba Hlavně aby nám výrobci místo jednoduchých elektromobilů
>> nenutili pojízdné strojovny s hromadou čidel na každou blbost a s
>> trvalým monitorováním online.
>> Vždyť vývoj aut už hezkých pár let v podstatě stagnuje. Spotřeba
>> favorita, co jsem s ním jezdil na začátku devadesátejch let nebyla o
>> moc vyšší než to s čím jezdím dnes. Princip auta jezdícího na sériové
>> výbuchy směsi je už dost vousatý. Proč jsou auta na elektřinu tak
>> drahá, nejsem schopen posoudit. Asi to bude hlavně cena baterie, nic
>> moc jiného tam ani není. V okamžiku kdy bude k dispozici baterie
>> která je spolehlivá a dlouho vydrží, tak je se spalováky v osobních
>> autech konec.
>> Jak to bude s dostupností elektřiny, to je samozřejmě otázka ale s
>> tím, že se vyčerpají ložiska ropy mně strašili už před padesáti lety
>> a pořád ropa teče tak si také nemyslím, že by nedostatek elektřiny
>> byl dlouhodobý problém. každý kdo má jen trochu větší fotovoltaiku
>> potvrdí, že půl roku v podstatě nemá kam dávat přebytky elektřiny.
>> Pokud by byly lené baterie do aut, tak by nebyl problém mít třeba
>> baterie dvě. Jedna by se doma nabíjela a na druhou by se jezdilo.
>> Večer by se to prohodilo.
>> Je mi jasné, že to sebou přinese spoustu problémů, možná to nakonec
>> nebude tak růžové jak to tu popisuji ale určitě ani tak černé jak to
>> vidíte Vy. Už dost dlouhou dobu sleduji tuhle konferenci a dost dobře
>> si pamatuji jak sposta zdejších členů ohrnovala nos nad prvními
>> ledkami pro osvětlení jako nad výmysly ekoteroristů. Dneska je máme
>> skoro všichni doma a na žárovky ani výbojky si už skoro nikdo nevzpomene.
>> Dost mne zarazila Vaše poznámka o snížení životní úrovně. To, že je
>> to něčí cíl jste zjistil kde? Máte pro to důkazy ? Myslím, že stejně
>> není dlouhodobě udržitelné aby část lidí létala třeba z Lodnýna do
>> Prahy jenom na pivo, nebo několikrát ročně na dovolenou přes půl
>> světa. To prostě příroda neunese. Můžete se rozčilovat jak chcete ale
>> omezení zbytečného cestování znuděných turistů po světě by nebylo
>> nikomu na škodu. Nejspíš ani těm turistům.
>> Pokud se jedná o elektroauta sám mám spíš obavu z opačného efektu. V
>> současnosti je vlastní auto se spalovacím motorem pořád poměrně drahý
>> špás. Když spočítáte náklady na pořízení, provoz, opravy atd... Auta
>> na elektřinu mají potenciál velkého snížení pořizovacích i provozních
>> nákladů. Pak bychom se mohli dočkat dalšího nárůstu automobilové
>> dopravy ale to už by se asi všichni s auty ani nevešli na silnice.
>> Je mi jasné, že mne asi označíte za ekoteroristu. Ani mi to moc
>> nevadí. Myslím, že ani Vy ani já nejsme schopni posoudit jestli
>> globální oteplování je nebo není hrozba. Neposoudí to ani Gréta ani
>> Klaus. Ti ví stejný prd jako my tady. Jistotu nemá nikdo. Ale pokud
>> naprostá většina klimatologů tvrdí, že se něco děje a že globální
>> oteplování hrozí, tak bychom všichni měli minimálně zpozornět. Možná
>> to oteplování ničemu moc nevadí. Ale možná ano. Tak proč radši trochu
>> neubrat? Nebo aspoň nevydávat svoje názory a dojmy za jedinou
>> správnou pravdu.
>>
>> S.P.
>>
>> Dne 15.11.2020 v 18:00 Aleš Procháska napsal(a):
>>> To je součást prosazování nové ideologie, že máme žít v chudobě a
>>> skromnosti, cestovat leda do práce a zpátky, tak na co auta? Snížení
>>> životní úrovně lidí v tomhle případě není tolerovaný vedlejší efekt,
>>> ale primární cíl.
>>>
>>> Aleš Procháska
>>>
>>>
>>> *Od: * Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz>
>>> *Komu: * HW-News <hw-list na list.hw.cz>
>>> *Odesláno: * 15.11.2020 11:15
>>> *Předmět: * Zakaz spalovacich motoru
>>>
>>> Zdravim,
>>> nektere zeme planuji docela brzky zakaz spalovacich motoru. Je
>>> vubec
>>> nejaka sance ze po zakazu budou mit lidi na nakup a provoz auta?
>>> Ceny
>>> jsou dnes vysoke. Druha vec je vyroba elektriny, ta bude na
>>> pridel pokud
>>> budou vsichni jezdit elektrmobilem.
>>>
>>> Chapu ze auto je spatne vuci prirode, ale proc se dela tak malo pro
>>> zlepseni verejne dopravy? Autobusy plati myto, vlaky OZE. To vse
>>> zbytecne navysuje cenu. 80 Kc za vlak/ 20 km neni normalni.
>>> (Bylo to s
>>> kolem.)
>>>
>>> Michal Gregor
>>>
>>>
>>> --
>>> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
>>> https://www.avast.com/antivirus
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>> Bez virů. www.avast.com
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>>
>>
>> <#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20201115/3aaca535/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list