Zakaz spalovacich motoru

Standa Palas stpalas na volny.cz
Neděle Listopad 15 21:50:30 CET 2020


Dobrý den

Myslím, že auta na elektřinu nejsou špatná cesta. Jestli se podaří 
zlevnit baterie, tak po spalovácích ani pes neštěkne. Auto kde nemusím 
měnit olej, nemá spojku , převodovku, výfuk, žádné filtry DPF, vodní 
chlazení, se mi zamlouvá. Jednoduché auto s motory přímo v nábojích kol 
a baterií pod podlahou. Trochu větší elektrokolo. Víc moc netřeba  
Hlavně aby nám výrobci místo jednoduchých elektromobilů nenutili 
pojízdné strojovny s hromadou čidel na každou blbost a s trvalým 
monitorováním online.
Vždyť vývoj aut už hezkých pár let v podstatě stagnuje. Spotřeba 
favorita, co jsem s ním jezdil na začátku devadesátejch let nebyla o moc 
vyšší než to s čím jezdím dnes. Princip auta jezdícího na sériové 
výbuchy směsi je už dost vousatý. Proč jsou auta na elektřinu tak drahá, 
nejsem schopen posoudit. Asi to bude hlavně cena baterie, nic moc jiného 
tam ani není.   V okamžiku kdy bude k dispozici baterie která je 
spolehlivá a dlouho vydrží, tak je se spalováky v osobních autech konec.
Jak to bude s dostupností elektřiny, to je samozřejmě otázka ale s tím, 
že se vyčerpají ložiska ropy mně strašili už před padesáti lety a pořád 
ropa teče tak si také nemyslím, že by nedostatek elektřiny byl 
dlouhodobý problém. každý kdo má jen trochu větší fotovoltaiku potvrdí, 
že půl roku v podstatě nemá kam dávat přebytky elektřiny. Pokud by byly 
lené baterie do aut, tak by nebyl problém mít třeba baterie dvě. Jedna 
by se doma nabíjela a na druhou by se jezdilo. Večer by se to prohodilo.
Je mi jasné, že to sebou přinese spoustu problémů, možná to nakonec 
nebude tak růžové jak to tu popisuji ale určitě ani tak černé jak to 
vidíte Vy. Už dost dlouhou dobu sleduji tuhle konferenci a dost dobře si 
pamatuji jak sposta zdejších členů ohrnovala nos nad prvními ledkami pro 
osvětlení jako nad výmysly ekoteroristů. Dneska je máme skoro všichni 
doma a na žárovky ani výbojky si už skoro nikdo nevzpomene.
Dost mne zarazila Vaše poznámka o snížení životní úrovně. To, že je to 
něčí cíl jste zjistil kde? Máte pro to důkazy ? Myslím, že stejně není 
dlouhodobě udržitelné aby část lidí létala třeba z Lodnýna do Prahy 
jenom na pivo, nebo několikrát ročně na dovolenou přes půl světa. To 
prostě příroda neunese. Můžete se rozčilovat jak chcete ale omezení 
zbytečného cestování znuděných turistů po světě by nebylo nikomu na 
škodu. Nejspíš ani těm turistům.
Pokud se jedná o elektroauta sám mám spíš obavu z opačného efektu. V 
současnosti je vlastní auto se spalovacím motorem pořád poměrně drahý 
špás. Když spočítáte náklady na pořízení, provoz, opravy atd... Auta na 
elektřinu mají potenciál velkého snížení pořizovacích i provozních 
nákladů. Pak bychom se mohli dočkat dalšího nárůstu automobilové dopravy 
ale to už by se asi všichni  s auty ani nevešli na silnice.
Je mi jasné, že mne asi označíte za ekoteroristu. Ani mi to moc nevadí. 
Myslím, že ani Vy ani já nejsme schopni posoudit jestli globální 
oteplování je nebo není hrozba. Neposoudí to ani Gréta ani Klaus. Ti ví 
stejný prd jako my tady. Jistotu nemá nikdo. Ale pokud naprostá většina 
klimatologů tvrdí, že se něco děje a že globální oteplování hrozí, tak 
bychom všichni měli minimálně zpozornět. Možná to oteplování ničemu moc 
nevadí. Ale možná ano. Tak proč radši trochu neubrat? Nebo aspoň 
nevydávat svoje názory a dojmy za jedinou správnou pravdu.

S.P.

Dne 15.11.2020 v 18:00 Aleš Procháska napsal(a):
> To je součást prosazování nové ideologie, že máme žít v chudobě a 
> skromnosti, cestovat leda do práce a zpátky, tak na co auta? Snížení 
> životní úrovně lidí v tomhle případě není tolerovaný vedlejší efekt, 
> ale primární cíl.
>
> Aleš Procháska
>
>
> *Od: * Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz>
> *Komu: * HW-News <hw-list na list.hw.cz>
> *Odesláno: * 15.11.2020 11:15
> *Předmět: * Zakaz spalovacich motoru
>
>     Zdravim,
>     nektere zeme planuji docela brzky zakaz spalovacich motoru. Je vubec
>     nejaka sance ze po zakazu budou mit lidi na nakup a provoz auta? Ceny
>     jsou dnes vysoke. Druha vec je vyroba elektriny, ta bude na pridel
>     pokud
>     budou vsichni jezdit elektrmobilem.
>
>     Chapu ze auto je spatne vuci prirode, ale proc se dela tak malo pro
>     zlepseni verejne dopravy? Autobusy plati myto, vlaky OZE. To vse
>     zbytecne navysuje cenu. 80 Kc za vlak/ 20 km neni normalni. (Bylo
>     to s
>     kolem.)
>
>     Michal Gregor
>
>
>     -- 
>     Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
>     https://www.avast.com/antivirus
>
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>     Hw-list na list.hw.cz
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20201115/1ec17cab/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list