[OT] Dohoda vlastniku bytu / spolecenstvi vlastniku

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Úterý Listopad 10 12:47:04 CET 2020

Zdravím,
jsem ve výboru SVJ spoustu let a dříve i v BD.
Tohle jak bych řekl, je takový oříšek :-D , ne konec legrace.
Je-li v domě méně než pět jednotek, může být společenství vlastníků
založeno, pokud s tím souhlasí všichni vlastníci jednotek.
Problémem se totiž může stát společná správa domu.
Jeden je v přízemí a děravá střecha ho nezajímá apod.
No, snad napíší i jiní, já to vzal jen tak z voleje.
J. Polívka
PS: četl jsem jak nějaké důchodkyni po smrti manžela zvedli nájem o 100%.
Obecní dům na žižkové nájem cca 12 tis.
Většina přispěvatelů měla názor proč bydlí sama v bytě o cca 75m2.
Je to pravda ale přesaďte starého člověka. Já to zažil se známou na
nábřeží vedle tančícího domu.
Se zády k Vltavě po levé straně. Koupili to Italové a aspoň dostala malý
byt v Modřanech.
Vytržená z kořenů...
Jsem členem výboru SVJ, máme zateplený dům, nová okna, nové rozvody
elektriky, novou dlažbu
místo hnusného odlepujícího se lina. Nové výtahy, u nebytových prostorů
bezpečnostní dveře,
nové portálové vchody a schránky přístupné zvenku.
Novou valbovou střechu od Lindabu včetně odvětrávání místo digestořů i
když i ty jsme nechali funkční,
novou dlažbu kolem domu včetně "anglických dvorků",
zachovali jsme pro starší občany i společnou Tv antenu.
Nově čistě vymalováno, úklid domu perfektní a jednou za půl roku
generální úklid včetně mytí oken na patrech.
Možná jsem na spoustu věcí zapomenul.
Nemáme jako SVJ žádné dluhy, platím za cca 75m2 3500Kč do fondu a letos
mi bylo cca 7 tis. vráceno.
Elektřina a plyn se platí zvlášť.
Na účtě máme 3 Mega.
Tak jsem trochu ulítnul ale co má člověk v té karanténě po měsíci, a
týden mi ještě čeká,
tak co má dělat.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek.
J. Polívka