Re: Přepínání solárních panelů na vstupu měniče

Branislav Schnierer smeckcems na gmail.com
Čtvrtek Listopad 5 22:57:22 CET 2020

Ano, tych 9.9kWp je max. recommended z pohladu invertora, aby sa aj vyrobca
nejako chranil. Ja by som ale povedal ze to ma nejako vnutorne osetrene aj
z pohladu vstupneho prudu 12A/1 MPPT pripadne este potom aj teplotna
ochrana, aby sa dokazal invertor uchladit.

Ci ma jeden vstup 4kW a druhy 5kW, to by som ocakaval ze inverter zvladne.
Najma kvoli nerovnomernemu tieneniu stringov sa teraz predieraju do
popredia multi-MPPT invertory z dovodu lepsej regulacie pracovnych bodov,
cize si priamo pytaju rozdielne vykony :)

Ked ale pozriete datasheet panelov, tak udava stitkovu hodnotu Wp pre STC -
Standard test conditions - ziarenie 1000W/m2, teplota cells 25C. V praxi sa
toto moc casto nedosiahne, preto mozno realnejsie cisla poskytnu data pre
NOCT -
Nominal Operating Cell Temperature, pre krystalicky kremik je to cca 45C,
teplota vzduchu 20C, rychlost vetra 1m/s a ziarenie 800W/m2. To uz su
realnejsie podmienky pre nase konciny a tam tie panely budu davat mozno tak
3/4 vykonu STC, cize je tam priestor este tomu opatrne pridat. Samozrejme
ale treba davat pozor najma na jar, kde este byvaju chladne dni, avsak
ziarenie uz dosahuje vysokych hodnot a vyroba sa blizi k maximam.

Dalsia vec je, ze na tej zapadnej strane uz tazko hovorit o optimalnom
sklone panelov, cize tiez tam nedokazu dodat deklarovany vykon - mozno tak
80% z juznej orientacie. Skuste si to pozriet v nejakom free toole na
vypocet vyroby pre Vase konkretne podmienky instalacie.

BranoS

št 5. 11. 2020 o 21:58 Josef Šíp <sip na raab.cz> napísal(a):