RE: Přepínání solárních panelů na vstupu měniče

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Čtvrtek Listopad 5 17:59:20 CET 2020

Proc je chcete prepinat?
Protože ten novy string bude mit jiny počet panelu v serii?

Sel bych na to jak pise Schnierer.
Tzn stavajici stringy spojit paralelne bez diod a dat na jeden MPPT
Novy zapadni string dat na druhy vstup
MPPT podle vseho jsou nezavisle, takze každý vstup muze mit jiné napeti.

Druhé reseni je udelat novy string ze stejnych panelu a stejne poctu a dat paralelne k jednomu z jiznich.

Pokud je místo tak bych rovnou koupil i vychodni string a na 1. MPPT dal ty jizni a na 2.MPPT zapad a vychod :-)

Spojovat ruzne dlouhe stringy na jeden MPPT není dobry napad i přes diody to bude delat trochu bordel tomu MPPT. – panel je proudovy zdroj

Prepinani stringu menic v pohode prezije, je to jako když prijde mrak nebo vysvitne slunce.
Jen bacha na to ze je to prepinani DC a tak bych to neprepinal při zatezi.

Pavel