RE: Přepínání solárních panelů na vstupu měniče

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Čtvrtek Listopad 5 18:09:15 CET 2020

Bezne se „prepanelovani“ dela.

MPPT musí umet omezit proud do baterek když jsou plne, takze jaky je rozdil když je na strese instalovani 15kWp a menic umi 10kWp nebo když je na strese 10kWp a jsou plne baterky a menic samotny odebira jen třeba par amper.

Proste jen stoupne odlehcenim napeti na stringu, ale nic vic se nestane. Napeti stejne nestoupne nad Voc tech panelu, takze jak pise distributor. Je to fuk. Je potreba pohlidat max celkove napeti stringu aby se i v zime veslo do povoleneho napeti toho MPPT.

Pavel

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Tomas Hamouz
Sent: Donnerstag, 5. November 2020 17:43
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Přepínání solárních panelů na vstupu měniče

Čistě elektronicky by neměl být problém připojit výkonnější panely, jen je měnič nedokáže plně využít a máte v tom utopené peníze navíc (ale zase to bude méně citlivé na dostatek světla).
A naopak, pokud použijete menší panely, budete limitovaný výkonem panelů a měnič bude mít rezervy.

Ale mohu se mýlit, třeba je tam schovaný nějaký ten wekův ďábelský detail.

Tomáš

Díky za nápad. Konkrétně tam mám teď 5.85kWp rozdělené na 2 stringy 9 a 9 panelů čistě na jih. Není mi jasná ta hodnota 9.99kWp z datasheetu, jak se to bere s ohledem na vstupy toho měniče.

Jestli to musí být napůl nebo může být v jednom vstupu třeba rekněme těch 5.85kWp a v druhém vstupu 4.15kWp.

Psal jsem výrobci a ten mi nedoporučil tam připojovat nic navíc, ale mam pocit, že odpovídal nějaký obchodník. Protože mi radil ať se poradím s elektrikářem, který to montoval :-). CZ distributor mi zase řekl, že tam můžu připojit klidně 15kW, když nepřekročím max napětí.

Ty naměřené hodnoty jsem měřil jen orientačně DC klešťákem za neideálních podmínek pro hrubou představu.

Nejraději bych tu západní stranu hodně predimenzoval a připojil na jeden MPPT vstup a jih spojil paralelně na druhý vstup. Ale bojím se tam připojit více než těch 9.99kWp v součtu. Proto jsem přemýšlel nad tím přepínáním.