A co jste delali v nedeli vy?

Středa Květen 20 11:13:43 CEST 2020

st 20. 5. 2020 v 10:44 odesílatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal:

> U těch starých aut snad ještě elmag. ventil přívodu nafty, ale ten signál
> od alternátoru je velmi jednoduše přístupný v motorovém prostoru.

Na focusu bylo prostě relé, které se snad přímo jmenovalo "motor running".
A nejde jen o to, jak je co přístupné, ale i vědět, kde to je, kam sáhnout
a který drát - a to jsem věděl podle návodu od těch modulů na rozsvícení
světel, jsou tam i barvy drátů, čísla pinů v konektoru, takže když jsem se
k tomu vypínači světel ve fabii dostal, všechno sedělo. Není to moje auto,
takže ho zas tak dobře neznám.

> Připadne mi zoufalost na takovou úpravu používat mikroprocesor atd.

Komparátor s OZ 741, žádný mikroprocesor i když arduino v šuplíku mám taky
:-)

> Existuje úprava rozsvícení potkávacích světel souběžně se zapnutím klíčku,
> ale ten drát od alternátoru je řešení, kdy motor opravdu běží.

Jo, to by na té fabii šlo, jenže to je právě to, co člověk nechce, aby se
mu pak souhrou blbých náhod nevybila baterie (potkávačky berou 8A, to
vycucá 40Ah baterii do nuly už za 5 hodin).

P.K.