A co jste delali v nedeli vy?

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Středa Květen 20 11:03:06 CEST 2020


No právě, k vypínači světel musím, ale hledat signál od kontrolky dobíjení,
musel bych někam do pod kapotu (a protahovat drát do kabiny?) nebo vyndat
budíky a hledat, kde se napojit na tu kontrolku. Trochu víc práce s
rozborkou / sborkou auta.

Jasně, bastlit destičku s komparátorem, to bylo taky dost práce, ale to
jsem dělal doma v teple na stole.

P.K.

st 20. 5. 2020 v 10:38 odesílatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal:

> K vypínači světel stejně musíte ( nebo k přívodu ke světlům) a ten drát od
> alternátoru jde buď vzít přímo u alternárotu s tím, že ten FET  je přímo v
> motorovém prostoru.
> Mě to stálo i s přišroubováním toho FET  tranzistoru a vydrátováním  cca
> půl hodiny času. Není třeba nikde nic hledat.
>
>
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Bez
> virů. www.avast.com
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_-4267361218003704186_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
> st 20. 5. 2020 v 10:26 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
> napsal:
>
>> Jenže to bych musel hledat ten signál od kontrolky dobíjení = rozdělat
>> ještě druhou půlku auta. Takhle se stačí napíchnout na vypínač světel,
>> všechny dráty jsou tam pohromadě, zem, +12V (spínané klíčkem) a drát směrem
>> k žárovkám. Ty moduly, co se prodávají, přesně takhle fungují a přesně
>> takhle se zapojují.
>>
>> Musel bych hledat alternátor a který drát to je, nebo vyndat budíky a
>> opět hledat, který drát to je. Zapojit cívku relé na tu kontrolku a pak
>> stejně další dráty k tomu vypínači světel.
>>
>> P.K.
>>
>> st 20. 5. 2020 v 10:04 odesílatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal:
>>
>>> Připadne mi to strašně složité řešení typu proč to dělat jednoduše, když
>>> to jde složitě :-)    Manželka má také Fabii1 SDI z r 2001  a stačí na to
>>> jeden 50A mosfet , případně relé.
>>> Informace o tom, že beží motor  lze vzít přímo z kontrolky dobíjení - je
>>> zapojená mezi alternátor a + pól baterie. Není třeba žádné složité
>>> komparátory, alternátor o tom, že dobíjí dává přímo na drátu signál.
>>>
>>>
>>>
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Bez
>>> virů. www.avast.com
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>> <#m_-4267361218003704186_m_4708939158912183954_m_-3999605557353693581_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>>>
>>> st 20. 5. 2020 v 6:29 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
>>> napsal:
>>>
>>>> Automatické rozsvícení světel do jedničkové fabie.
>>>>
>>>> Není to moje auto, ale přítelkyně a když si ho půjčím, všichni na mě
>>>> blikají, že nesvítím. Na svém autě mám světla pro denní svícení (už jsem ho
>>>> s nimi koupil), na minulém autě (ford focus 2002) jsem si automatické
>>>> rozsvěcení dodělal, bylo to velice jednoduché, stačila na to jedna dioda.
>>>> Nebo zadrátovat jedno relé navíc (což jsem i původně udělal, ale pak jsem
>>>> koukal do schématu auta a viděl, že je to úplně zbytečné, protože už jsem
>>>> měl auto po faceliftu (žárovky H1 + H7 místo H4), kde na to fakt stačila
>>>> jedna dioda. Tak jsem to nakonec předělal).
>>>>
>>>> Ve fabii to jednoduše nejde, je tam přepínač světel a vlastně je zapíná
>>>> přímo, žádné relátko. Dá se na to koupit hotový modul, buď na principu
>>>> měření napětí v síti (nastartovaný motor = napětí se zvedne z 12,6 V na
>>>> 14V, přibližně) nebo na principu času (30s po otočení klíčkem sepne relé).
>>>>
>>>> Protože jsem inženýr (skoro), tak jsem se do toho pustil, ten první
>>>> způsob, všechny součástky v šuplíku mám. Tak jsem na stará kolena objevoval
>>>> Ameriku, tzn. vymýšlel komparátor s OZ. Na stole na nepájivém poli mi to
>>>> fungovalo, tak jsem to spájel, rozhrabal auto a zjistil, že je to blbě, on
>>>> ten můj komparátor neměl referenční napětí, ale jen dva děliče, na každý
>>>> vstup jeden, takže mi to chodilo tak nějak omylem a v autě vůbec (po
>>>> zapnutí světel napětí v palubní síti o nějakou desetinu pokleslo, takže
>>>> relé se sice zapínalo, ale s efektním bzučením a zdaleka ne spolehlivě).
>>>>
>>>> Tak jsem hodil ručník do ringu a auto zase poskládal do původního stavu.
>>>>
>>>> Dodělal jsem to v pondělí. Pro jeden vstup komparátoru použil napětí ze
>>>> zenerovy diody 5V, experimentoval s odporovými děliči, zpětnou vazbou (ta
>>>> určuje hysterezi) a nakonec zvítězil. Dělá to přesně to, co má. Teda opět
>>>> jen na stole, tak jsem zvědavý, až do namontuju do auta, jestli to bude
>>>> chodit. A jelikož světla berou 8A a neměl jsem v šuplíku autorelé, jen
>>>> nějaká obyčejná do DPS, na kterých je napsáno 10A, 30VDC, pro jistotu jsem
>>>> dal dvě paralelně, aby se ten proud rozložil mezi dva kontakty. Dal jsem
>>>> tam i trimr na nastavení napětí, při kterém to má sepnout.
>>>>
>>>> Některé moduly zapínají všechna světla i podsvícení budíků, ale to jsem
>>>> nechtěl, pro denní svícení stačí jen potkávačky, v noci si prostě člověk
>>>> sepne světla přepínačem. (Ono myslím s tou automatikou stejně nefunguje
>>>> přepínání potkávací / dálkové).
>>>>
>>>> Pavel Kadečka.
>>>>
>>>> po 18. 5. 2020 v 22:32 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
>>>> napsal:
>>>>
>>>>> Ahoj,
>>>>>
>>>>> jen takový můj nedělní miniprojekt z dílů "co dům dal" (nebo snad co
>>>>> dala garáž?) 😊
>>>>>
>>>>> https://youtu.be/0G10_Xuksp4
>>>>>
>>>>>
>>>>> Petr Zahradník, počítačový expert
>>>>> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>>>>> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>>>>> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>>>>> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>>>>> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>
>>>
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Bez
>>> virů. www.avast.com
>>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>> <#m_-4267361218003704186_m_4708939158912183954_m_-3999605557353693581_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200520/35a61317/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list