A co jste delali v nedeli vy?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Květen 20 10:38:11 CEST 2020


K vypínači světel stejně musíte ( nebo k přívodu ke světlům) a ten drát od
alternátoru jde buď vzít přímo u alternárotu s tím, že ten FET  je přímo v
motorovém prostoru.
Mě to stálo i s přišroubováním toho FET  tranzistoru a vydrátováním  cca
půl hodiny času. Není třeba nikde nic hledat.

<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez
virů. www.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

st 20. 5. 2020 v 10:26 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
napsal:

> Jenže to bych musel hledat ten signál od kontrolky dobíjení = rozdělat
> ještě druhou půlku auta. Takhle se stačí napíchnout na vypínač světel,
> všechny dráty jsou tam pohromadě, zem, +12V (spínané klíčkem) a drát směrem
> k žárovkám. Ty moduly, co se prodávají, přesně takhle fungují a přesně
> takhle se zapojují.
>
> Musel bych hledat alternátor a který drát to je, nebo vyndat budíky a opět
> hledat, který drát to je. Zapojit cívku relé na tu kontrolku a pak stejně
> další dráty k tomu vypínači světel.
>
> P.K.
>
> st 20. 5. 2020 v 10:04 odesílatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal:
>
>> Připadne mi to strašně složité řešení typu proč to dělat jednoduše, když
>> to jde složitě :-)    Manželka má také Fabii1 SDI z r 2001  a stačí na to
>> jeden 50A mosfet , případně relé.
>> Informace o tom, že beží motor  lze vzít přímo z kontrolky dobíjení - je
>> zapojená mezi alternátor a + pól baterie. Není třeba žádné složité
>> komparátory, alternátor o tom, že dobíjí dává přímo na drátu signál.
>>
>>
>>
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Bez
>> virů. www.avast.com
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>> <#m_4708939158912183954_m_-3999605557353693581_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>>
>> st 20. 5. 2020 v 6:29 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
>> napsal:
>>
>>> Automatické rozsvícení světel do jedničkové fabie.
>>>
>>> Není to moje auto, ale přítelkyně a když si ho půjčím, všichni na mě
>>> blikají, že nesvítím. Na svém autě mám světla pro denní svícení (už jsem ho
>>> s nimi koupil), na minulém autě (ford focus 2002) jsem si automatické
>>> rozsvěcení dodělal, bylo to velice jednoduché, stačila na to jedna dioda.
>>> Nebo zadrátovat jedno relé navíc (což jsem i původně udělal, ale pak jsem
>>> koukal do schématu auta a viděl, že je to úplně zbytečné, protože už jsem
>>> měl auto po faceliftu (žárovky H1 + H7 místo H4), kde na to fakt stačila
>>> jedna dioda. Tak jsem to nakonec předělal).
>>>
>>> Ve fabii to jednoduše nejde, je tam přepínač světel a vlastně je zapíná
>>> přímo, žádné relátko. Dá se na to koupit hotový modul, buď na principu
>>> měření napětí v síti (nastartovaný motor = napětí se zvedne z 12,6 V na
>>> 14V, přibližně) nebo na principu času (30s po otočení klíčkem sepne relé).
>>>
>>> Protože jsem inženýr (skoro), tak jsem se do toho pustil, ten první
>>> způsob, všechny součástky v šuplíku mám. Tak jsem na stará kolena objevoval
>>> Ameriku, tzn. vymýšlel komparátor s OZ. Na stole na nepájivém poli mi to
>>> fungovalo, tak jsem to spájel, rozhrabal auto a zjistil, že je to blbě, on
>>> ten můj komparátor neměl referenční napětí, ale jen dva děliče, na každý
>>> vstup jeden, takže mi to chodilo tak nějak omylem a v autě vůbec (po
>>> zapnutí světel napětí v palubní síti o nějakou desetinu pokleslo, takže
>>> relé se sice zapínalo, ale s efektním bzučením a zdaleka ne spolehlivě).
>>>
>>> Tak jsem hodil ručník do ringu a auto zase poskládal do původního stavu.
>>>
>>> Dodělal jsem to v pondělí. Pro jeden vstup komparátoru použil napětí ze
>>> zenerovy diody 5V, experimentoval s odporovými děliči, zpětnou vazbou (ta
>>> určuje hysterezi) a nakonec zvítězil. Dělá to přesně to, co má. Teda opět
>>> jen na stole, tak jsem zvědavý, až do namontuju do auta, jestli to bude
>>> chodit. A jelikož světla berou 8A a neměl jsem v šuplíku autorelé, jen
>>> nějaká obyčejná do DPS, na kterých je napsáno 10A, 30VDC, pro jistotu jsem
>>> dal dvě paralelně, aby se ten proud rozložil mezi dva kontakty. Dal jsem
>>> tam i trimr na nastavení napětí, při kterém to má sepnout.
>>>
>>> Některé moduly zapínají všechna světla i podsvícení budíků, ale to jsem
>>> nechtěl, pro denní svícení stačí jen potkávačky, v noci si prostě člověk
>>> sepne světla přepínačem. (Ono myslím s tou automatikou stejně nefunguje
>>> přepínání potkávací / dálkové).
>>>
>>> Pavel Kadečka.
>>>
>>> po 18. 5. 2020 v 22:32 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
>>> napsal:
>>>
>>>> Ahoj,
>>>>
>>>> jen takový můj nedělní miniprojekt z dílů "co dům dal" (nebo snad co
>>>> dala garáž?) 😊
>>>>
>>>> https://youtu.be/0G10_Xuksp4
>>>>
>>>>
>>>> Petr Zahradník, počítačový expert
>>>> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>>>> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>>>> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>>>> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>>>> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>
>>
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Bez
>> virů. www.avast.com
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>> <#m_4708939158912183954_m_-3999605557353693581_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200520/4082a7e7/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list