A co jste delali v nedeli vy?

Středa Květen 20 08:13:42 CEST 2020

Denní svícení jsou jen ty přední, buď samostatné nebo se používají
potkávačky, někdy přes odpor, aby to šetřilo žárovky. To jsem našel v
oficiálním schématu ford focus, samozřejmě to nemá každé auto. Ten odpor je
v praxi smotaný drát (lanko) např. 20m 0,75mm2 (já jsem ho tam neměl,
nakonec v té odlehčené verzi s diodou by to ani nešlo; s extra relátkem
ano).

Když vjedete do tunelu, musíte si rozsvítit ručně hlavní světla, snížená
viditelnost dtto, samozřejmě, lidi jsou blbci, takže jedou na denní furt,
za to ale nemůže auto a čím je vybaveno. V tom fordu se rozsvěcely fakt jen
přední potkávačky, nic jiného, ani podsvícení palubky, řidiči by mělo
dojít, že když v tunelu / za šera / ve tmě nevidí na budíky, že by si měl
rozsvítit.

Ty moduly do fábie se prodávají různé, je i verze s několika výstupy:
potkávačky, budíky, pravá obrysová (přední + zadní), levá obrysová. V
návodu je u toho poznámka, že pro dálková světla se musí světla zapnout
ručně přepínačem.

Jednodušší moduly mají jen jeden výstup (= jedno relé). Ten můj bastl taky
(dobře, dvě paralelně).

Samozřejmě by to šlo koupit hotové, ale to by bylo moc jednoduché a když je
člověk inženýr (skoro, mám jen titul DIS.), zkusil už opravit rádio, které
stálo 20 Kč a takovéhle udělátko si postaví z toho, co najde doma.

P.K.