Re: přesnost PCB z Číny a osazovačka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 15 15:23:43 CEST 2020

Dvě drobné poznámky:

Tisknete-li nějaký kalibrační obrazec na laserovce, tak to chce napřed
zkalibrovat tu laserovku. ;-)
Navíc papír bude asi dost cestovat s vlhkostí.
Asi bych investoval nějakých 70 Kč a nechal si na osvitovce vyjet několik
kalibračních obrazců. Přesnosti osvitovek se většinou dá věřit, a ten
materiál je dost stabilní teplotně i vlhkostně.

Já tišťáky zásadně vrtám na CNC, a vrtám před osvitem. Těch arworků
si na laserovce vždy vyjedu raději víc, a použiju ten z nich, který je vůči
předvrtané desce co nejméně nepřesný. Prostě laserovkám se (podle
mě) nedá moc věřit. A při tisku na fólii už vůbec ne.

Nakonec vytiskněte na té laserovce nějaké čtverce (třeba těch 100x100mm)
a položte je přes sebe otočené o 90 stupňů.
Na některých tiskárnách (i úplně nových) mi tam vycházel rozdíl běžně
0.5mm nebo i víc. A to nemluvím o vlivu tepla a vlhkosti.

A k té prohnuté ose Y: pokud je osa tvořena kulatými nepodepřenými
tyčemi, tak je snadné ty tyče kolem jejich osy otočit o 180 stupňů.
Pokud je problém v jejich prohnutí, musí se pak odchylka projevit
opačně.

PL