Re: OT: data v mobilu se sama zapínají

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Březen 31 17:44:14 CEST 2020

> Tento konkrétní případ jsem řešil podobně, jen kromě všeho v mobilu jsme
> měli navíc všechno vytištěné :-)

V Itálii mi vloni ukradli peněženku, bohužel ještě v přesunové verzi,
takže v ní byly OP, 2 ŘP, TP, 4 karty ZP, platební karty, hotovost. Na
cestu to bylo z bezpečnostních důvodů v jedné peněžence s tím, že po
příjezdu většina půjde do trezoru. Zloděj byl rychlejší.

Banky zareagovaly na telefonát a po příjezdu jsem měl doma 2 nové karty,
zdravotní pojišťovny dtto, ale s doklady (OP, ŘP, TP) to bylo
byrokratické peklo. Ale o tom jindy.

Přišlo mi na této zkušenosti zajímavé, že bez občanky, řidičáku, karty
ZP (vše bylo v kufru v papírové kopii), se nechá dobře fungovat, platby
vyřešila manželka, ALE bez mobilu bych byl naprosto nahranej. Když máte
mobil, za deset minut máte zablokované karty, máte internet (kontakty),
můžete zavolat policii a ten kdo má v mobilu i platební kartu, tak může
skončil někde sice jen v plavkách, ale s mobilem, a vše si zařídí.

A myslím, že tady a teď jsem zanechal větší digitální stopu než při celé
té operaci s doklady a kartami.

Standa