Re: OT: data v mobilu se sama zapínají

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Březen 31 17:21:10 CEST 2020

Dne 31.03.2020 v 17:01 Jindroush napsal(a):
> Ve vsech techto debatach se casto micha pate pres devate ;-)

Tak, tak.

> 2) Cloudova uloziste: Ano, cokoli je cloud-only, muze kdykoli skoncit.
> Vsechny zaruky apod. jsou omezene v uzivatelskych smlouvach, ktere nikdo
> necte. Rada sluzeb ma obtizne az nemozne moznosti zalohovani tech dat
> 'ven', a uz vubec ne strojove zajistitelne. Kdyz se to musi delat rucne,
> delat se to prestane. Toto je ale jen ten stejny problem jako
> zalohovani. Vsechna dulezita data maji byt aspon 3x, z toho jednou na
> jine fyzicke lokaci. Muzete se hlasit, kdo toto dela. Totez plati i pro
> 'papiry'.

Možná profesionální deformace, ale já to tak mám.
Do roku 1995 jsem to tak nějak lískal (pravda, týdenní zálohy firemních
projektů jsem nosil do banky na páskách). V roce 1995 se mi 14 dnů před
dokončením privátní zakázky vysypal harddisk. Kdo už skládal zdrojáky ze
zlomků textů ve vymazaných souborech na počítačích u zákaznika, kde jsem
zakázku ladil, ten taky zálohuje natřikrát :-) Dva různé počítače doma
(jeden pracovní desktop, k tomu server s FreeNASem), třetí diskolokovaný
mimo dům. Firemní data obráceně.

> 2b) Tytez vyhrady plati pro veskere cloud-based sluzby jako je treba
> Spotify, DRM-podepsane materialy, predplaceny software apod.

SaS nepoužívám, pokud to jen trochu jde.

> 3) Cloudova synchronizace: Plati totez, co v bode 1, ale s mensim
> rizikem ztraty dat, kdy data jsou vzdy aspon na 2 mistech.

Začínám s používáním, ale mám svůj vlastní cloud (NextCloud).

> 4) Cloud-enabled zarizeni: Jsem naprosty odpurce cehokoli "zelezneho",
> co ke sve plnohodnotne funkcnosti vyzaduje cloud. Zanasi to do systemu
> zbytecnou zavislost na provozovateli, na isp, na posledni mili, na
> velkych cloudovych platformach apod.

Nepoužívám kromě kravin, u kterých mi nevadí když o ně přijdu (hodinky
Suunto, mapy Locus atd.).

> A jak bylo receno uz vyse a vicekrat v predchozich prispevcich, asi
> zalezi na tom, jak to komu vyhovuje. Dobry priklad je treba cestovani -
> rekneme ode me do USA. Tj. mam jizdenku na vlak 'v aplikaci', mam
> boarding pass 'v aplikaci', mam ESTA v emailu, mam platebni kartu 'v
> aplikaci' a mam rezervaci ubytovani 'v aplikaci'. Nepotrebuju jedinej
> papir, vsechno je rychlejsi a pohodlnejsi. Vymenou je nutnost aspon
> nejakeho datoveho pripojeni a riziko 'ztraty vseho', kdy o ten mobil
> prijdu. A samozrejme dosiroka vyslapana 'digitalni stopa', kterou po
> [...]

Tento konkrétní případ jsem řešil podobně, jen kromě všeho v mobilu jsme
měli navíc všechno vytištěné :-)

jf