Nakup lednicky mycky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Březen 20 19:43:14 CET 2020

Já už dlouho zásadně kupuji nejlevnější výrobek, který co nejpřesněji odpovídá mým požadavkům. Občas se pak při setkání s dražší verzí nestačím divit, když kvalita nejen není vyšší, ale nižší a navíc často chybí nějaké důležité věci.

Lednici jsem před 10+ lety koupil nejlevnější, která splňovala požadavek, aby bylo dobře vidět do mikrovlnky na ní stojící:-) Funguje dodnes k plné spokojenosti. Na myčku jsem žádné speciální požadavky neměl, tak jsem prostě koupil nejlevnější a skóre po 15 letech je, že upadl malý kousek plastu, takže je v rohu vidět dovnitř dveří, ale ničemu to nevadí a před pár lety nešla, až jsem v jednom čerpadle našel střep, vyndal a funguje dodnes.

Pračku mám nejlevnější se správnými rozměry. To je asi jediná věc z této kategorie, kterou jsem kupoval víckrát v životě. Nájemníkovi se ale nelíbila, že jeho 4x dražší Whirpoolka má funkci „snadné žehlení“, tak jsme je prohodili. Z mého pohledu je to velké snížení komfortu: Neumí 50, což je teplota, při které se normálně vyperou zbytky gelového antiperspirantu a přitom ještě neničí potisky na tričkách, jako 60. Navíc je extra úsporná na vodu, takže kvalita vymáchání nic moc. Většinou po vyprání pouštím ještě 1-2x máchací program, někdy hadicí vnucuju vodu navíc:-) Pod bubnem má nějakej zpětnej ventil, aby zasmrádlá voda od minula nezasmradila prádlo. Žádná z mých předchozích praček nic takového neměla a nebylo to potřeba. Když se s touhle pere, tak na začátku praní vyplivne trochu vody+smradu a klidně zasmradí celej byt. Vyčištění filtru a čerpadla Savem pomohlo na tejden, prášek do myčky na 2. Závěr je, že zasmrádnutí způsobuje ten ventil, když to přes něj nemůže větrat.

Jedinou výjimkou je oblečení, protože se mi líběj loga některých značek:-) Rozhodně ale netvrdím, že je kvalitnější. Spíš naopak. Značkové mikiny mění barvy a do pár let se rozpadají. Ale mám tu i jednu falešnou z tržnice, z minulého století. Stav tak 98 % (0% bavlna, 0% přírodních barviv).

PH

Od: Michal Gregor
doplnil jsem trochu vice potravin a zjistil jsem ze lednicka je trosku
mala na 14 dni zasob. Chtelo by to vetsi.

Myslite ze ma smysl ted kupovat novou? Hodnota penez urcite klesne, ale
stejne tak se muze snizit ceny elektroniky.
Druha otazka donuti krizi vyrobce vyrabet kvalitneji? Odstrani chyby v
SW? Nebo zacnou jeste vice fusovat?

Mam starou lednicku 16 roku a porad jede. Kolega prosel ted internet a
koupil "osvedcenou" drahou znacku. Lednicka fungovala 14 dni. A takovych
zkusenosti mam v okoli spoustu, takze se bojim cokoliv koupit.