Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Čtvrtek Březen 19 19:23:45 CET 2020

... a nejhorší ze všeho jsou trpaslíci.

Slyšel jsem, že nějaký absolvent povídal profesorovi: "Tady jste do nás
hustili vysokou matematiku, teď dělám mistra na pásu, mám tam třicet
ženskejch a z vysoké matematiky mi stačí, když si umím vypočítat, kdy která
půjde na mateřskou dovolenou."
Možná se to fakt s těmi matematikami přehání a méně by bylo víc.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 19. 3. 2020 15:05:44
Předmět: Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)
"Existují matematici, kteří tvrdí, že grupy jsou _celá_ matematika. Fakt
je, že se s jejich pomocí dají věci dost zjednodušit. Např. pro normální
počítání potřebujete něco čemu se říká těleso postavené nad množinou
reálných čísel R. To jdou 2 grupy - aditivní {R,+} a multiplikativní
{R\{0},*} plus distributivní pravidlo, které je spolu váže : a*(b+c) =
a*b + a*c. To je vše.
..."
 Co zatím chybí je převést do nějaké praktické formy nové poznatky z
"teorie grup, tedy tak aby to mohl používat průměrný programátor. Zatím z
toho vypadla jen teorie kategorií, což je disciplína jejíž vyznavači
tvoří uzavřenou sektu do které se nedostanete pokud nejste úplný magor
nebo génius (což bývá totéž).

Mrazík
"