Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Čtvrtek Březen 19 11:40:26 CET 2020

 >..
 > Operace adice je definovaná nad aditivní grupou
 > ..
 > jak odpřednášená moudra budu aplikovat v oboru co studuji
 > ..
 > ať mi převede nějaký konkrétní příklad.
 > ..

pamatuji-li si to správně, tak pro realizaci, či spíše porozumění a
důkazu principu RSA šifrování jsou operace nad grupami nezbytné.
Nejsem si však jistý co byl váš obor a je tedy možné, že to podstatné
nebylo.

Za sebe považuji asymetrickou kryptografii za jednu z vymožeností
počítačové doby a myslím si, že by o jejím principu a také problémech
měl každý "z oboru" tušit.

Příklady jsou na wiki a např. ve skriptech z čvut FIT, dle mého názoru
to musela být ve své době naprosto geniální myšlenka, díky které dnes
máme HTTPS apod. (pak přišly ještě eliptické křivky, ty jsou ještě
zajímavější :)   ) Obdivuji lidi, co předběhli svoji dobu, a vystavěli
matematický aparát, díky kterému dnes můžeme mít internetové bankovnictví..

JD