Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Březen 18 23:43:00 CET 2020

Ale to je stále dokola špatný úhel pohledu. Vy na to koukáte z úplně špatné
strany.
Vy na to musíte koukat jako "lopata" a nemotat do toho žádné vyšší
principy.
Ten žák dostal informaci, že když bude měřit centimetrovým měřidlem, může
být chyba 0,5cm.

On to ale dál neřeší a logické vysvětlení k tomu je, že tu část mezi dílky
odhadne a zaokrouhlí nahoru, nebo dolů. TEČKA.
Ano,  by se dalo polemizovat, že když bude ,55 , neodhadne a chyba bude
0,55cm.
Ale to do 6 třídy nepatří !  Některé děti tam jsou rády, že zvládnou změřit
a spočítat objem kostky.
Vím to, poněvadž moje žena na ZŠ učí.
A řeší jiné věci, např proč někdo vypustil z vyjmenovaných slov " pyj"

Před časem přišel na výpomoc na ZŠ jako zástup na Fy a Mat nějaký důchodce,
původně přednášející na VŠ.
Nedal to, nebyl schopen se snížit na úroveň těch děcek, neměl přehled o tom
, co ví a jsou schopné pojmout.
Podobně je to s tou chybou měření...
Jestli to někdo nechápe, pak je to marný, je to marný, je to marný.. :-(

.