Re: Pøesnost mìøení (Fyzika pro 6 tøídu)

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Březen 18 21:46:47 CET 2020

Tohle je z hlediska výuky asi nejrozumnější zápis. Pokud se vám pak
podaří vysvětlit, že se to obvykle zapisuje jako 3.5 +/- 0.5 cm, což je
matematicky naprosto ekvivalentní, máte hotovo. On ten symetrický zápis
není jen tak tradice, ta čísla mají svůj význam - průměr +/- chyba.
Možná právě to byl původní účel toho příkladu - osvětlit tyto pojmy.
Mně se celkem líbilo jak učí matematiku prof. Hejný - mimochodem začal s
tím právě na Slovensku - v Bratislavě. Má to ovšem své mouchy - než se
děti dopracují třeba ke kořenům kvadratické rovnice, trvá to několik
let. Ale mám takový dojem, že se standardní metodou výuky se k tomu
nedopracují vůbec.
Když už jsme u toho školství - jsme tu vesměs elektrikáři, takže si
dovolím upozornit na kurs elektromagnetizmu
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQL6z4JeTTQlJcTto46Z_MKEXLcx0FITA
prof. Petra Kulhánka, který probíhá i přes pandemii tento semestr.
Rozhodně to není jen opakování toho co do nás hustili, na mnohé jevy
přináší nový pohled. Třeba řešení pole přes Greenovy funkce jsem dosud
neznal (nebo možná zapomněl).

Mrazík