Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Středa Březen 18 12:45:09 CET 2020

Dovolím si nesouhlasit. Rozpoznání, co je pod ryskou a nad ryskou mohu
opravdu vylepšit použitím lupy, mikroskopem, pravítkem s tenčím čárkami
atd. Je to jen věc způsobu pozorování, které mohu zlepšovat.
Polovinu dílku ale použitím žádného podobného prostředku nestanovím.

Když se vrátím k elektronice, A/D převodník má rozlišení 1 LSB. Zlepšit to
lze jen metodami, jako je přidání šumu a průměrování, ale to už jsme
opravdu úplně někde jinde.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel