Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 18 12:59:57 CET 2020

S ktorym vyrokom presne z toho mojho mailu nesuhlasite? Ze ta chyba merania
je pri vasej metodike 1.05cm?

Ano, da sa vylepsit s pouzitim mikroskopu, ale bude vzdy vacsia ako 1cm.

Naviac bude nesymetricka, co je neobvykle (hoci menej neobvykle ako by sa
zdalo, v praxi sa toto casto opomina).

Ale touto diskusiou sa uz dostavame na level 5: tvorba metodiky merania. Na
urcenie dlzky je vlastne bezny colstok nevhodny, ten je vhodny na vyrobu,
t.j. nie na ulohu "aky je dlhy tento kus dreva" ale na ulohu "naznac kde
treba dosku odpilit aby vysledok bol takto a takto dlhy".

Z tejto nasej diskusie jasne vyplyva, ze na urcenie dlzky v jednotkach cm
je potrebne meradlo, ktore ma rysky nie v mieste tych jednotiek cm ale
presne medzi nimi (dalo by sa pre skolske ucely nahradit meradlom, ktore
ma pociatocnu rysku na pol centimetri). Som si isty, ze ziaka na urovni 1
tymto zmatiete daleko viac ako je zmateny teraz.

wek