Re: Přesnost měření (Fyzika pro 6 třídu)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 18 12:33:54 CET 2020

Vase zdovodnovanie je pochopitelne: chcete povedat, ze metodika merania
zalozena na odhade stredu medzi ryskami je scestna a spavna metodika je,
ze co je pod ryskou na 4cm su 3cm a co je nad nou, tak su 4cm.

(Mimochodom, toto je metodika ktora sa skutocne da s mikroskopom vylepsit).

No lenze v druhom priblizeni ani tak nemate pravdu: urcenie "pod ryskou" a
"nad ryskou" ma tiez nejaku chybu, a tak tvrdim, ze pri Vasej metodike je
ta chyba v "beznych" podmienkach merania okolo 1.05cm.

wek