Re: OT: Tak nám zabili Ampéra... baliky ?

Tomas Urbanek turbyho na gmail.com
Úterý Březen 17 11:53:25 CET 2020

v televizi se toho namluvi kvanta, ale k realite to ma casto hodne daleko :)

Nejsou zadne informace, ze by v nemecku bylo pomerove stejne pacientu s tezkym prubehem na ventilatorech ci mimotelnim okyslicovani (kdyz je tedy maji k dispozici) jako v It. Podle dostupnych dat to vypada, ze vetsina pacientu v nemecku ma relativne mirny prubeh. Jina (“lepsi”) pece neni zatim, pokud vim, znama. Tedy postup predchazeni tezkemu prubehu je v nemecku i italii identicky - tedy zadny. V It ma tezky prubeh mnohem vetsi podil lidi a i rada mladsich lidi. A tezky prubeh predchazi nutnost pouzit prislusne vybaveni. Neni to tedy pricina vetsiho vyskytu tezsich prubehu.

Vysveteleni rozdilu v poctu zachycenych v nemecku vs italii je dost nejasne. Jelikoz pokud bychom pripustili, ze nemci zachyti 100% nakazenych (asi ani oni ne), je pak realna mira mortality cca 0.2% a v tom pripade, by Italie musela mit aktualne pres milion nakazenych. I kdyz i to je mozne.

Nedelam z toho zadne zavery. Jen me to pred tydnem docela upoutalo, kdyz jsem se dival na primarni data. A jak to sleduju, trend se stale drzi.