OT: UPS do racku , malo hluboka s dlouhou vydrzi

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Březen 13 14:25:36 CET 2020

On Fri, 13 Mar 2020, Jiří Nesvačil wrote:

> Zdravim,
>
> Exisuji UPS napr. zde
> https://www.abctech.cz/zalozni-zdroj-mhpower-mpu-1200-12-ups-1200w-cisty-sinus-12v_d36385.html
> . Jenze to nema vystup na shutdown PC/serveru. Existuje i 24V varianta.
> K tomu trakcni baterie.  Nebo za ni dat treba 600W Eaton, to by mozna
> mohlo fungovat, protoze ta prvni teoreticky vytvari cisty sinus, ale
> nezkousel jsem a nemusi tak byt.

To je zajimave - diky za tip. Shutdown serveru nepotrebuji , to ma
zalohovat pojitko nekde na strese a za tu cenu to vypada super.

> Ono muzete vzit i nejakou malou UPS a k ni dat vetsi aku, pisu muzete,
> protoze to nemusi teplotne dat a bude se dlouho nabijet. Obcas jsem dal
> nekde i pokusne vedle UPS aku 2x vetsi kapacity a fungovalo to, ale
> obecne to napsat nemuzu.

Toho bych se bal - ony ty male UPSky casto nejsou stavene na to ze
pobezi dlouho a nemaji dobre reseny odvod tepla. Casto nemaji ani
ventilator.

> Jinak EATON je docela dobry, pokud tu UPS nekdo vystrci z 230V tak
> nevytluce vnitrni aku.

Aha, jestli to chapu spravne tak tenhle menic nema ochranu baterek
a je schopen je vycucat "do dna" ?

> Pro prodlouzeni vydrze jsem taky chtel laborovat s beznou auto aku,
> nicmene to neni trakcni. Varta ma nejake stribrne, ktere trosku zpetne
> neco vydrzi, ale uplne trakcni to neni. Taky ty trakcni aku maji malinko
> jine napeti nez normalni. Takze lepe trakcni. A lepe na 24V protoze
> nemate velke ztraty a nemusi zvedat tak velkou vahu najednou.

Tenhle odstavec jsem nepochopil jake situace se tyka.

> Jirka

S pozdravem