OT schema pracky Indesit WIDL126EX

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 4 23:26:27 CET 2020

> S mìøením proudu motoru jsem se ještì nesetkal. Máte nìjaký odkaz na schéma?

Nemam a respektujem Vase skusenosti (voci ktorym sa moja jedna jedina
oprava pracky moze ist schovat), ale...

> Proè by se opotøebované uhlíky mìly projevit na proudu?

No ja neviem, napriklad lebo uhlik ma nejaky odpor a ked je ho menej, tak
aj toho odporu je menej?

Ja som tu schemu neskumal, len som tak usudil z toho, ze pracka (tiez
Indesit, WITL105 (to T znamena Top loader), kupena v roku 2006, bola vtedy
najlacnejsia alebo druha najlacnejsia v obchode, kupili sme ju kvoli
rozcarovaniu zo starsej drahej) zacala tiez haprovat (a to uz bolo asi rok
po vymene kondikov, ktore boli naozaj vadne, je tam neizolovany ale
spinany zdroj pre logiku) - sem-tam som ju nasiel v zombie stave, neviem
ci to suviselo s odstredovanim. No a pri vymene uhlikov som si vsimol, ze
tie stare este stale maju par milimetrov chodu v puzdre, t.j. urcite boli
ku komutatoru pritlacene. A urcite v tom nejaku rolu zohrava aj komutator,
ci uz jeho opotrebovanost, alebo nejaky specificka konstrukcna vlastnost.
Pri tej oprave som si zapisal toto:

---
Podla "fault code bible" je aj v pripade roznych poruch motora indikacia
ziadna so zhasnutou LED zamku.
Po rucnom pretoceni motora sa zda ze pracka ide. Uhliky su pristupne cez
lavy kryt (pohlad spredu) a maju (8/2016) este asi 2-3mm pruzenie.

Uhliky maju na sebe napisane: 54S5009-02-08
---

Pracka momentalne funguje klop-klop, a nemam chut ju momentalne rozoberat
len aby som vyskumal pre mna akademicky problem, ze ako to docerta teda
robi.

Ale povedzte mi nejaky iny mozny princip.

wek

PS. Je fakt, ze sa uhliky posuvaju v kovovom puzdre, t.j. ich skratenie zda
sa ze by nemalo sposobit zmenu odporu, lebo od konca puzdra po komutator
je stala vzdialenost. Ide o takyto motor:
https://prom.ua/p955889849-motor-stiralnuyu-mashinu.html

PS2. https://snipboard.io/1m9RJF.jpg to je este pred vymenou kondikov (je
vidiet ten nafuknuty); tiez tam bol ten cierny sajrajt spominany v uvodnom
prispevku, zaujimalo by ma ze co to je a odkial to je; motor je pripojeny
vlavo dole J9 pocitajuc od 1 ak sa nemylim tak su 2 vyvody tacha, 3 vyvody
statoru (ma odbocku a ano ta drazka je nelogicky medzi nimi) a 2 vyvody
pre rotor t.j. tam su pripojene tie uhliky; ale bohuzial odspodu som si tu
dosku neodfotil... :-(