Linux (Ubuntu, desktop) cache disku?

Sobota Červen 27 12:46:33 CEST 2020

Zajimave, zkusil jsem nejakou utilitu a vysledek viz priloha - jen je mi
podezrely maly objem cteni proti zapisu, jestli to nepocita kraviny...
Vlastni preklad probiha i na NTB ve virtualu pod windows docela svizne
(I7, 4 z 8 jader pro virtual, 8/16GB RAM), na starsim dvoujadrovem
celeronu s HDD na primo nainstalovanem linuxu hotova tragedie, asi 10x
pomalejsi...
Otazka je, jak se k virtualnimu disku chova ten Oracle VM, jestli nejaky
system cache nema zabudovany...