Re: Re: [OT] Pohyb po tmě - bylo Proudovy chranic do koupelny

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Červen 23 22:24:03 CEST 2020

On Tue, 23 Jun 2020, Dodo Racek wrote:

> Mozu, nemusia byt priamo na svorke istica, ale kazdy kabel k podruznemu
> rozvadzacu musi byt dimenzovany na prud hlavneho istica,tak, ako keby bol
> za isticom sam.
> Vsetko (vratane svoriek, prepojok a pod.) ZA isticom musi byt dimenzivane
> na viac, ako je istiaci prvok.
> V niektorych pripadoch to moze byt neeknomicke pre ceny kablov.
> Logika je taka, ze ma skor vypnut istic, ako zhoriet cokolvek (napr.
> kabel, svorka, vodic ... ) za nim.
> Zaroven sa treba zmierit s tym, ze v pripade pruchy sa dost tazko hlada.
> Je to system vsetko, alebo nic.
> [...]

Mne jde hlavne o to zda pri pouziti podruznych rozvadecu je mozne zachovat
princip hlavni jistic treba 25A a za nim pak na druhe urovni jistice
okruhu 6-10-16A dle potreby daneho okruhu. Bez nejake mezivrstvy dalsich
skupinovych jisticu.

Kdyz je vetsi rozdil mezi velikosti jistice okruhu a hlavniho jistice
je sance ze pri vybaveni jistice okruhu nevypadne zaroven hlavni jistic.
Kdyz se da  jeste nejake mezijisteni (18-20A) tak to pak obvykle vypadne
taky, s nim dalsi okruhy i kdyz by vubec nemusely a je to akorat pro
zlost.