Re: [OT] Pohyb po tmě - bylo Proudovy chranic do koupelny

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Úterý Červen 23 19:51:38 CEST 2020

Také jsem používal koupelnu jako temnou komoru na vyvolávání filmů. No,
dávno tomu.
Kuchyň na výrobu fotek. Nemaje peněz na zvětšovák, tak jsem si jej
vyrobil. Možná jsem to tu už psal.
Základem byla dětská promítačka vytažená z popelnice - bylo mi tak 12
roků a k ní jsem místo přední čočky dal předek od
ruského foťáku na kinofilm a ono to ostřilo skvěle. No lezl jsem při tom
po kolenou, ale výsledek byl skvělý.
Červenou žárovku jsem si vyrobil z normální a napatlal jsem ji červenou
temperou, asi dva dny to smrdělo, ale fungovalo to skvěle.
Leštil jsem na skle a občas se to přilepilo a tak znovu a znovu. Času
oproti dnešku bylo dost.
Chodil jsem pomáhat mamce do práce na Václavák jak bylo kino Blaník,
Václ. nám. 56 a hned vedle bylo super a drahé fotokino.
Co jsem se načučel do výlohy.
Pro fotopapíry jsem si chodil do bazaru v Jindřišské. Možná jsou tu
ještě pamětníci a měli tam i speciály, sice prošlé
ale plně funkční.
No a pak foto, video, reportáže a už klídek.
Měl jsem pak mnoho fotoaparátů na které jsem se chodíval dívat a nejen
na VN56 ale i do Lazarské atd...
Jindra Polívka
PS: Omlouvám se za odbočení od tématu. Nedalo mi to. :-)