Tunning radia = internetove radio za par korun

Pondělí Červen 15 06:05:34 CEST 2020

Přátelé,

měl jsem rádio. Koupil jsem ho kdysi v mall.cz se slevou, hrálo pěkně,
malé, přenosné, s dobíjecí baterií, FM tuner, dálkové ovládání,
line-in vstup, přehrávání z USB a SD karty, ale...

1) První, co se tam rozbilo, byla baterie. Nabíjení Li-Ion bylo
udělané strašně primitivně, jedna dioda z 5V napájecího zdroje, mělo
to mini USB a vedle ještě malý kulatý konektor jako měly tlačítkové
nokia telefony (ten menší). Když jsem tam připojil nabíječku od nokie,
baterka se nafoukla, protože tam nebylo 5V, ale asi 5,7V. Vzal jsem
vrak starého mobilu (tlačítkového) a namontoval to dovnitř, od té doby
to jede na jeho baterii a o nabíjení se starají obvody v tom mobilu.
Napájel jsem to už jen 5V adaptérem.

2) Šel jsem dál. Měl jsem tu dotykáč s androidem, chvíli jsem ho
používal jako svůj telefon, kupoval jsem ho úplně nový, ale časem
přišel na to, že na používání aplikací je pro mě už moc pomalý, má
málo paměti atd. Prostě levný telefon. Tak jsem koupil držák do auta,
přidělal na madlo rádia, zapojil do line-in vstupu a od té doby to
přehraje jakoukoliv stanici a nešumí to. Výkon mobilu na tohle úplně
stačí, s přimhouřenýma očima se dá pustit i youtube. A telefon se dá
jednoduše vyměnit za jiný.

3) Nabíjení telefonu. Musel jsem mít dva adaptéry, jeden pro rádio,
jeden pro telefon. Namontoval jsem dovnitř USB konektor a od té doby
stačil jen jeden 5V adaptér. Akorát to někdy chrčelo a to tehdy, když
se na telefonu vypnul displej... nějaká vazba mezi napájením a audio
kabelem, prostě bordel v zemích, znáte to.

4) Vzal jsem to z gruntu. Našel jsem v šuplíku dvě USB nabíječky od
telefonů (značkové, ne nějaký noname, přecejen jde i o bezpečnost),
namontoval dovnitř a zabudoval konektor pro síťovou flexo šňůru. Takže
rádio i telefon mají každý svůj napájecí zdroj a ty jsou galvanicky
oddělené. Jo a ještě jsem tam dal lepší kolébkový vypínač, protože
předtím tam byl takový maličkatý čudlíček vzadu.

Teď je to dokonalé:

https://photos.app.goo.gl/GzfLPesua1ashLRL8

Pavel Kadečka.