Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Pondělí Červen 8 13:45:49 CEST 2020

 > ( . . ) dd, tak rychlost začíná na 200MB a padá dle výkonu disku.
 > Vy jste dal test na disky a rychlost zde máte read: IOPS=39,
BW=157KiB/s. To mi přijde o řády jinde.  (..)

fio provádí test náhodným IO, konkrétně náhodnými R/W bloku 4k s mixem
R/W 75%/25 % v (konkrétně tomto testu nad 500G před-vytvořeným souborem)

Takové IO je těžké cachovat a optimalizovat, je zajímavým indikátorem
fyzického výkonu disku a např. lépe naznačuje výkon diskového systému
při kompilaci projektů s mnoha includy a knihovnami, kde disk také čte
tu a pak ono, zapíše *.so, a dokola..

Vámi provedené dd je za normálních podmínek IO které jede blok za blokem
sekvenčně, pro disk je jednoduché předvídat jaká data budete
číst/zapisovat.., v reálném užití tedy indikuje očekávatelnou rychlost
při lineárním čtení souborů - rozbalování velkých archivů, zálohování, atp.

Řádový rozdíl je tedy (u rotačních disků)  na místě, a vlastně je
důvodem proč v komoditních počítadlech míváme SSD..

jd