Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Čtvrtek Červen 4 16:22:52 CEST 2020

jen bych poznamenal, že dle mého porozumění problematiky je SMR spíše
háklivé na náhodný přístup na disk.., když jde přístup na tzv. šindele
sekvenčně za sebou, tak by ke zpomalení dojít nemělo.

Pokud máte chuť, tady je nějaká cmdline benchmarku, kterým jsem kdysi
zkoušel nějaký svůj cluster, fio je standardně dostupné ve všech běžných
distribucích:

fio --randrepeat=1 --ioengine=libaio --direct=1 --gtod_reduce=1
--name=test --filename=random_read_write.fio --bs=4k --iodepth=64
--size=4G --readwrite=randrw --rwmixread=75 --runtime=60 --time_based

bylo by zajímavé, pokud byste výše zmíněnou cli spustil v nějakém
prázdném adresáři obou disků..Test vždy poběží 60 sec a uvidíte, kolik
práce stihnul..
Není potřeba root, zabere 4G místa.

JD